Mondd meg Cukrom

Published on május 26th, 2017 | by adminisztrator

0

A helyi zsírégetés

„Csak a hasamról akarok fogyni”, „már kiállnak a bordáim, mégis narancsbőrös a combom, csakis azt tüntessük el”, nincs olyan nap, amikor edzőként ne hallanék hasonló kéréseket. És miért ne hallanék? Valamit tudomásul kell venned. Vagy dobálod ki a pénzedet a helyi fogyasztási ígérő szalonokban, vagy elkezdesz olyanban gondolkodni, aminek értelme is van.
A has
Helyi zsírégetés nincs. Azaz ha egy testrészed edzed hosszú órákon át, attól az edzett “problémás” területen lévő zsírréteg még NEM tűnik el. HELYI ZSÍRÉGETÉS NEM létezik.
Csakis megfelelően összeállított, és be is tartott diétával fog eltűnni a hasadon lévő felesleg. A helyzetet nehezíti, hogy az IR egyik tünete a hasi típusú elhízás, így érintettség esetén 100% -ig betartott diéta, esetleges gyógyszer és edzés a megoldás.

Miért érdemes mégis végezni hasizom gyakorlatokat akkor, ha nem tűnik el a rajta lévő zsírréteg? Ha elkezdesz edzeni, ahhoz, hogy sérülésmentesen tudjalak fejleszteni, először a törzs, azon belül pedig has izomzatát kell fejleszteni. Ezt a lépcsőfokot sokan szeretik lespórolni. Ezért van az, hogy aki elkezd edzeni, ált. pár hónap után lesérül, és ki kell hagynia pár hetet. Ugyanakkor a has izomzata a leggyorsabban fejlődő izom, mivel az egyenes hasizom még séta közben is dolgozik. Én az egészséget tartom elsődleges szempontnak, ezért a törzsizomra /core-izmok/ nagy hangsúlyt fektetek, ezért neked is azt javaslom, kezdőként erre fókuszálj. Ahogy elkezd csökkeni a zsír, úgy fognak előbukkanni a kockák.

Fenék:

Kevés nő van, aki elégedett lenne a fenekével, combjával. Én például egyet sem ismerek, magamat is beleértve. Az más kérdés, hogy tudom, mit kellene tennem. Ez az a terület, ami mindig csiszolásra szorul, ahol mindig van felesleg, ami sosem elég gömbölyű.

A formás fenék ugyanis nem más, mint tömény izom. Miért nem írok fel gyakorlatok speciálisan minden edzés végére fenékre?

És én mindig alapgyakorlatokat írok fel az első évben, és aztán is az adja az edzések 70%-át. Mit nevezünk alapgyakorlatnak? Azokat a mozgásformákat, melyek általánosan megdolgoztatják az adott testrészt, izomcsoportot. Tehát hiába nyavalyogsz, hogy milyen jó gépek vannak a konditeremben, ha eredményt vársz, az alapgyakorlatok a nyerők. Nem kell fél órákat fenék edzéssel tölteni, mert nem ott fogunk fogyni, ahol a gyakorlatot érezzük, mivel sokadjára mondom, hogy lokális zsírégetés nem létezik.
Motiváció
A fentiek alapján bizonyára rájöttél, hogy a nem működő módszerek helyett munka vár rád. Jobb, ha megbarátkozol a gondolattal: izomlázas, kemény napok állnak előtted életed végéig. Ezt most még bátran tudomásul veszed, aztán jönnek a mindennapok.

Palkó Noémi edző „Motiválni nagyon könnyű! 1-1 jó kép, formás test, egyszerű diétás kaja és már úgy érzitek, nincs lehetetlen, belefogtok! Ez tart egy hétig, egy hónapig. Feladod! Leülsz és elhiteted magaddal, hogy ez nem a te utad. Addig addig győzöd magad, míg olyan emberekkel hoz össze a sors, akik szintén lebeszélnek a céljaidról. Vagy mert irigyek, vagy mert nekik nem fontos, esetleg túlságosan féltenek a kudarctól. Te is félsz, ezért nem csinálod tovább! Aztán feljön 2-4-8-10 kiló és összezuhansz lelkileg… sírsz… utálod magad… Míg ismét nem kapsz motivációt és a körforgás kezdődik előröl. Ismerős? Na Csajok! Ideje kilépni a komfortzónából és csinálni egy olyat, amit eddig még sosem! Élményeket szerezni, hogy legyen mire visszaemlékezni!”

Másokat motiválni egyszerűbb dolog, ahogy Noémi is írja. A legnehezebb dolog, hogyan motiválod saját magadat?

Sebeők Sarolta a mozduljanyu mozgalom képviselője ekként vall erről: „Mi motivál engem? Az, hogy hiteles voltam eddig is és az is maradok. Mindenképpen fontos számomra az, hogy a mai és a holnapi edzésemmel is azokat az anyukákat motiváljam, akiknek erre szükségük van. Ha én nem megyek el edzeni, és nem posztolom ki, hogy voltam ma is, akkor neki lehet, hogy nem jut eszébe. Fontos számomra a saját időm kihasználása. Ha fáradt vagyok és úgy érzem, nincs kedvem edzeni, akkor azért megyek el edzeni, hogy visszajöjjön a jó kedvem, hogy feltöltődjek. Ilyenkor biztos, hogy azért nem érzem jól magam a bőrömben, mert hiányzik egy jó edzés, egy jó futás! Ez is olyan, hogy csak el kell kezdeni, és nem tudom abbahagyni. Imádom, és mindennap többet, még többet akarok magamból kihozni.”

Ha megvan a motivációd, akkor pedig ideje belekezdeni a munkába.

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

Kulcsszavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • cukrom.hu_webshop
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram