Mondd meg Cukrom

Published on március 8th, 2018 | by adminisztrator

0

Elkezdek edzeni a strandformához

Ahogy melegszik az idő, megszaporodnak azok, akik megpróbálkoznak az edzéssel is a gyors fogyás érdekében. Te is ilyen tűzoltást szoktál végezni? Aztán eltelelik 1-2 hónap, és nyár elejére a bokádban, térdedben, derekadnál, esetleg a csípődnél kellemetlen érzés alakulhat ki. És jön a felmentő kifogás, és a többi lusta ember hozzáértő tanácsa: az edzés mennyire káros, nézd meg, ezt a futót, azt a sportolót is műteni kellett, az élsport nem egészséges. Az élsport valóban nem, de vajon melyik a károsabb, az, ha mozogsz, vagy ha nem? Mi az igazság? És hogy fog állni a bikini rajtad, ha mindened lötyög?
Miért nem közelítesz a beach bodyhoz?
1. Egyoldalú terhelés, „kihívások”
A legtöbben, amikor elkezdenek edzeni, akkor általában nem fokozatosságban gondolkodnak, dehogy! Általában minden napra kitalálnak valamit maguknak, és valljuk be őszintén, ez a nők esetében a lábedzés, a futás esetleg a bringa kombinálása szokott lenni nem éppen agysebészeknek írt „láb, vagy has-kihívásokkal”. Ezen kihívások jellegzetessége, hogy se nyújtás, se bemelegítés nem jár melléjük, de még pihenőnap sem, hanem minden nap ugyanazon izomcsoportot, szalagot, ízületet terhelnek.
2. Fokozatos terhelés hiánya
Az egyik legnagyobb veszély a terhelés hirtelen emelése, ugyanis csak heti 10%-kal emelheted a terhelést sérülésveszély nélkül. Amikor elkezdesz edzeni, általában ugyanazon izomcsoportra edzel, a nők, ahogy említettem, az alsó régiókra koncentráltan. Ha az izmok fáradtak, több teher jut a csontokra. A nők csontjai általában gyengébbek, mint a férfiaké. Ebből adódnak a fáradásos csonttörések.
3. Bemelegítés, nyújtás lemarad
Akik nem szoktak edzeni, nyilván nyújtani sem nyújtanak. A terhelés hirtelen emelésétől, a fáradt izomzattól, edzetlenségtől bemerevedik az izomzatod. A bemerevedett izomtól pedig az ízület, vagy a csonthártya fáj. Az izom “normál” állapotában, amikor laza, akkor hosszú. Amikor viszont fáradt, akkor berövidül, szinte összeugrik. Az izom a csontokra tapad, a csonthártyát, esetleg az ínszalagot, ínszalagtokot érinti a tapadási pont. Ezt a tapadási pontot rángatja egész nap az összerándult izom. Általános sérülés a csonthártyagyulladás is. Ez intenzív, éles fájdalom, ami a talajra érkezéskor lüktet bele élesebben a sípcsontba.
Ugyanakkor ne feledd el, hogy térdműtét után kötelező a bringa, és combizom erősítő gyakorlatok végzése, és azoknak, akik edzenek, az ízületei jobbak, mint a nem sportolóké, mégpedig azért, mert a porc vissza tud épülni. Ha mozogsz, csak akkor.
Tehát nemcsak, hogy nem káros az edzés, hanem egyenesen hasznos az ízületeid védelme érdekében feltéve, ha átgondolva edzel.
A fokozatosságon, jó cipőn túl egy dolog számít: nyújtás, nyújtás, nyújtás- mindenek felett. A hengerezés, masszázs, lökéshullámterápia, sőt a jeges vízben ülés is kitűnő, de csak nyújtás mellett, önmagukban nem elegendőek. A csodakrémek, izomlazítók, a reumakrémek pedig annyit érnek, mint halottnak a csók.
4. Mentális fáradtság
Ahogy említettem, érthetetlen módon mindenki arra a területre koncentrál, amin faragni akar. Holott a cél az, hogy egészében egy esztétikus testet építsünk magunknak. Ezt hogy tudod elérni? Ha vastag a combod, akkor semmiképpen nem kezdesz guggolni, ha pocakod van még egyenlőre, nem has-kihíváshoz csatlakozol, mert inkább kitolja a hasizom a rajta lévő zsírt, hanem először is megerősíted a core-izmokat a későbbi sérülések megelőzése végett, és elkezdesz kardiozni. A diétára odafigyelsz, és lehetőség megkeresed magadnak azt a mozgásformát, amiben élvezeted leled. Hidd el, hogy a legtöbben azért buknak bele a strandforma elérése felé vezető úton, mert nem keresik meg a nekik való mozgásformát, és belefáradnak az unalmas, egyhangúan felépített edzésekbe még azelőtt, mileőtt eredményt mutatnának fel. Te azért okosabb vagy ennél, ugye?
Legyetek Bajnokok a mindennapokban!

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

Kulcsszavak: , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram