Életmód

Published on február 19th, 2018 | by adminisztrator

0

Húst hússal vagy vega étkezés sportolóként

A fogyókúrák drasztikusak, és értelmetlenek. Azt nem veszik észre általában közben az emberek, hogy mennyi épült le izomzatból, és hogy érintette az anyagcseréjüket a helytelen kúra, mivel nem értenek hozzá. Arról nem szólva, hogy a tápláléktól való megfosztás falásrohamhoz vezethet. Éhezést követően az egyének nemcsak az elmaradt tápanyagot pótolják, hanem kutatások szerint jóval több élelmet vesznek magukhoz, mint amennyivel a lekoplalt kalóriákat pótolni lehetne (Coscina és Dixon, 1983). Hogy lehet ebből kikeveredni, ha tényleg gyorsan szeretnék eredményeket felmutatni?

Amikor a munkádban már hozzászoktál a sikerekhez

Dr. Géresi-Sándor Zita jogtanácsos. Először letette a szakvizsgát, jött a PhD képzés, majd –ahogy ő fogalmazott-most látta úgy, hogy eljött az idő arra is, hogy önmagán dolgozzon. Rendszeresen edzett korábban is, viszont amikor halmozódott a munka, akkor hajlamos voltál inkább az aktuális ügyeken dolgozni, és valahogy háttérbe szorult az edzés. Mi volt ennek az oka?

Most már tudom, hogy a tervezés hiánya. Nem jól állítottam fel a preferencia-sorrendemet, mert az edzés mindig a végére maradt, eshetőleges alapon, ha belefér, megyek edzeni, ha nem, akkor pedig kimarad. Persze köszönhető ez annak is, hogy az edzéseimmel kapcsolatban nem tartoztam elszámolással senki felé.

Hogy nézett ki korábban az a diéta, amit magadnak tettél össze?

Mindig arra törekedtem, hogy este ne fogyasszak szénhidrátot, mert azt gondoltam, akkor fogyni fogok. Viszont a csirke-hal-saláta kombinációk nagyon hamar unalmassá válnak, másrészről egy-egy fárasztóbb nap után falásrohamok törtek rám, tipikusan egyszerű szénhidrátokat kívántam, minden mennyiségben, ezzel pedig egy csapásra tönkretettem minden eredményt. Sajnos az is előfordult, hogy a szénhidrátot annyira minimálisra csökkentettem, hogy folyton szédültem, fájt a fejem. Régebben háromszor étkeztem naponta, és emellett sokszor előfordult, hogy „kajakómába” estem, álmos voltam evés után, alig tudtam a munkára koncentrálni. A napi ötszöri étkezést bevezetve a farkaséhes időszakok és a kajakóma is megszűnt, sokkal fittebbnek érzem magam.

Nagyon szívesen jártam zenés aerobic edzésekre, zsírégető tornákra, kocogtam is kisebb-nagyobb rendszerességgel (5-6 km-t gond nélkül lefutottam, tehát a kondimmal különösebb gond nem volt). Az esküvőm előtti hónapokban volt rá példa, hogy heti 8 órát töltöttem edzéssel, hogy formába hozzam magam. Az igazi fejlődés és eredmények azonban elmaradtak. Az edzések nálam gyakorlatilag csak szinten tartani tudták a súlyomat, látványosan sohasem híztam, de sajnos fogyni sem tudtam. A másik probléma az volt, hogy ha megkínáltak süteménnyel vagy csokoládéval, nem tudtam nemet mondani. Az eredményt tudjuk…

Nyilvánvaló, ha valaki egyik életterületében kiemelkedőt nyújt, máshol sem szeret túl sokáig várni az eredményekre, hanem drasztikus dolgokban gondolkodik, így fordulhatott elő, hogy Zita sem haladt egyről a kettőre.

Amikor a neked megfelelően felépített tervet hajtod végre- hirtelen jön a siker

Mi lehet az  oka, hogy Zitának nincsenek kilengései, csaló étkezései, kihagyott edzései? Csak a hozzáállása? Nem feltétlenül, hiszen az korábban is megvolt. Ahhoz tudnám hasonítani, hogy mennyi motivációs előadásra járnak az emberek, hány könyvet olvasnak el, és hány hanganyagot hallgatnak meg. Előrébb jutnak vele? Nem. Miért? Mert a motiváció megvalósítási stratégia nélkül nem ér semmit.

Valószínűleg azért jönnek az eredmények, mert most kap meg mindent a szervezetem, amire szüksége van. Ennyire egyszerű. Amikor ismerősök megkérdezik, hogy nem rossz-e „így” élni és „nélkülözni”, már csak mosolygok.

Az edzések valóban kemények, de végrehajthatók. Lehetetlent nem kell teljesíteni. Sohasem gondoltam, hogy élvezni fogom a súlyzós edzéseket. Az az elégedettség, ami edzés végén elönt, az pedig tényleg megfizethetetlen. Ráadásul hétről hétre látni a fejlődést erőnlétben és centikben egyaránt, valami fantasztikus és megdöbbentő. 9 hét alatt -8 kg, csípőről -10 cm, combról -8 cm, hogy csak a leginkább szembetűnő változásokat említsem.

A fokozatos, egyénre szabott, és a testet-lelket érintő módszer komplex alkalmazása vezet eredményre.

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

Kulcsszavak: , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram