Mondd meg Cukrom

Published on május 26th, 2017 | by adminisztrator

0

Inzulin és “a kávémat 3-4 édesítővel iszom” esete

Azt, hogy mit érzünk nagyon sósnak vagy nagyon édesnek, jelentősen befolyásolják a szokás, amik kellő odafigyeléssel módosíthatóak. Két-három hét, és a kevesebb édesítő is elég. Van-e a mesterséges édesítőszereknek az ember inzulinszintjére hatásuk? Cukorbetegség, IR, IGT, fogyókúra esetén szabad-e mesterséges édesítőszert használni?
Mesterséges édesítőszerek és az inzulinszinted
A szakirodalomból megállapítható, a mesterséges édesítőszereknek nincs érzékelhető hatásuk az ember inzulinszintjére ELLENTÉTBEN azzal, ami a közhiedelemben él. Az édesítőszerek önmagukban inzulinválaszt nem váltanak ki, viszont kimutatták, hogy az édesítőszerek a bélflóra megváltozása révén fokozzák az inzulinrezisztenciát, aminek viszont mégiscsak magasabb inzulinszint, fokozott raktározás, azaz elhízás a következménye. Lásd: édesítőszerekről írt cikkem
/Forrás: Yang Q. Gain weight by “going diet?” Artificial sweeteners and the neurobiology of sugar cravings: Neuroscience 2010. Yale J Biol Med. 2010 Jun;83(2):101-8.
Suez J, Korem T, Zeevi D, Zilberman-Schapira G, Thaiss CA, Maza O, Israeli D, Zmora N, Gilad S, Weinberger A, Kuperman Y, Harmelin A, Kolodkin-Gal I, Shapiro H, Halpern Z, Segal E, Elinav E. Artificial sweeteners induce glucose intolerance by altering the gut microbiota. Nature. 2014 Oct 9;514(7521):181-6./
Miért vannak mégis édes receptek a Bajnokok Programban még IR, IGT esetén is?
Azok az emberek, akiknek valóban sikerült életmódot váltaniuk, szabadságot engednek maguknak, alapanyagokat változtatnak meg, hasonló ízvilágban, mint amihez hozzászoktak.
Ez szintén kutatások eredménye.
Miért van ennek jelentősége? Akik olyan életmódprogramot erőltetnek magukra, ami idegen tőlük, nem enged választási lehetőséget, újra és újra a falásrohamok áldozataivá válnak.
Ezalatt olyan ételeket habzsolnak be, amelyeket az életmódprogramjuk nem enged meg, általában nyilván a magas CHtartalmú, és zsíros ételeket értjük. Beszélhetünk arról, hogy tipizájuk az embereket, mint egy divatos irányzat teszi, de valójában, ha megfigyeled, mi az, amit nem enged meg az sem egyik típusnak sem? Pontosan a magas szénhidráttartalmú, és zsíros ételeket.
Tehát amennyiben cél az élethossziglan fenntartható étkezés, egészség, akkor igenis szépen fokozatosan kell leszokni a túlédesítésről, azaz az édes ízt úgy tudjuk csökkenteni, hogy szépen csökkentjük a mennyiségét, mivel ha drasztikus változást eszközölünk, valószínűleg nem lesz hosszú távú eredménye.

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

Kulcsszavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • cukrom.hu_webshop
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram