Egyéb

Published on augusztus 22nd, 2017 | by adminisztrator

0

A legjobb mozgásformák fájdalomra

Sokan abbahagyják a testmozgást, amikor olyan betegségük lesz, amely krónikus fájdalommal jár. Ez nagy hiba, mert a sporttól enyhülhet a fájdalom, és javulhat az életminőség. De csak ha a megfelelő mozgásformát választjuk!

Úszás
Az úszás alacsony intenzitású mozgásforma, amely kíméli az ízületeket, emellett erősíti az izmokat, és segít, hogy rugalmasak és hajlékonyak maradjunk. Arra ügyeljünk, hogy a mellúszást és a pillangóúszást érdemes kerülni, ha a hátunk vagy a nyakunk fáj – ilyenkor maradjunk a gyorsúszásnál, esetleg a vízi tornánál.

Séta
A gyaloglást méltatlanul alul értékelik – csökkenti a stresszt, erősíti az állóképességet, és mivel a mozgás során a szervezetben endorfin termelődik, segít a fájdalomcsillapításában is. Napi fél óra sétával nagyon sok krónikus fájdalommal járó betegség tünetei javulhatnak.

Tai chi
A Harvard egyetem kutatása szerint a tai chi is segít csökkenteni a krónikus fájdalmat. Ez a kínai edzésmódszer a nyújtást, a légzéskontrollt, a meditációt és az erősítést kombinálja. Nagyjából három hónap rendszeres tai chizás után csökkenhet a fájdalom mértéke, ráadásul ez a mozgásforma segít felvenni a harcot a magas vérnyomással, a depresszióval, és a szív egészségének is jót tesz.

Jóga
A jógázás csökkentheti a fájdalmat és a kortizol szintjét a szervezetben. Arra azonban figyelni kell, hogy csak olyan gyakorlatokat végezzünk, amelyek kíméletesek a gerinccel és az ízületekkel. A rendszeres, óvatos nyújtás is jó ötlet lehet.

Saját testsúlyos gyakorlatok
Különösen az arthritiszben szenvedő betegeknek tehet jót, ha saját testsúlyos gyakorlatokat végeznek, persze csak kíméletesen, mert növelik az izomtömeget és erősítik a csontokat is. Az alacsonyabb intenzitású gyakorlatok helyes kivitelezéséhez érdemes lehet személyi edző segítségét kérni.

Forrás: care2.com

http://www.hazipatika.com/eletmod/mozgas/cikkek/a_legjobb_mozgasformak_fajdalomra/20170717104712?utm_source=hirstart.hu&utm_medium=www&utm_campaign=hirstart&autorefreshed=1

Kulcsszavak: ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram