Mondd meg Cukrom

Published on október 6th, 2017 | by adminisztrator

0

Mire való a szénhidrát ingadoztatás?

Amikor már elértünk bizonyos testzsírszázalékot, ami megközelítőleg férfiaknál 14-15%-ot jelent, illetve nők esetében 20-22%-ot, akkor lehet elkezdeni a szénhidrát ingadoztatást, előtte felesleges. Egyetlen kivétel van, az az eset, amikor valaki nagyon komoly súlyfelesleggel, minimum 30 kg feletti túlsúllyal rendelkezik, és már 4-6 hónap tiszta étkezés és edzés áll mögötte.
Amikor elérted a számodra átlagosnak mondható testzsírszázalékot
Mikor eléred a számodra átlagosnak mondható testzsírszázalékot, vagy hetekig stagnálsz úgy, hogy mindent betartasz, akkor a test elkezd komolyan dolgozni azért, hogy fenntartsa ezt az állapotot, sőt…
Biztos észrevetted, ha diéta után egyszer pár napig nem figyelsz oda, azaz nem mész végig a szinten tartási szakaszon, visszaugrik akár 4-5 kg is. Ennek a fele víz, amit a szénhidrát megköt, és úgy érzed magadat, mint egy gumiember. És ilyenkor szokták feladni az emberek. Hogy mióta diétáznak, és kezdhetnek mindent elölről.
A másik vetülete a dolognak, hogyha továbbra is tartod a már megkezdett diétádat, és átlagos anyagcseréd van, minden leadott 1 kg zsír mellett ledobhat több kiló izmot, csökken a tested feszessége, kétségbeesetten nézegeted, hogy egyre borzasztóbban nézel ki, holott mindent megcsinálsz.
Kinek nem való az ingadoztatás?
Én már többször kifejtettem, hogy annak, akinek nincs szemmel látható súlyfeleslege, soha nem javaslom még lejjebb vinni a testzsírszázalékot. Ha nagyon erőszakosan kéri, leírom számára, hogy milyen rövidtávú következményekkel számoljon, akár napokon belül is. Nőknél ilyen a menstruáció elmaradása, és egyéb hosszú távú következmények. Erről már több cikket is írtam, hiszen az IR, cukorbetegség a szívügyem.
Aztán a figyelmeztetés után eldönti mindenki magának, mit akar, én nem nyújtok segítséget az egészséges testzsírszázalék alá menni senkinek, sőt, amíg az online programban van, nem is engedem.
A szénhidrát ingadoztatást azoknál alkalmazom, akiknek nem mozdul a mérleg nyelve, vagy a képeik alapján látom, hogy bizony, megy lefelé az izom, zsír marad.
A diéta során bizony elkerülhetetlen, hogy néha megálljon a fogyás. Ez azt jelenti, hogy az étrend tökéletes betartása mellett sem következett be testsúly/zsírvesztés. Ilyenkor kell bevetni, de csak azután, miután kielemezted az elmúlt hetedet.
Biztosan betartottál mindent? Légy őszinte magadhoz! Hangsúlyozom, ez nem a normál fogyás felpörgetésére szolgál, hanem a lelassult fogyás normál mértékre történő visszaállítására.
Hobbidiétázóknak, azoknak, akik gyakran szenvednek falásrohamoktól, ez a módszer semmiképpen sem ajánlott! A szénhidrát hintáztatás szigorú, tudatos diéta esetén ajánlott csak, ahol a diétázó tisztában van céljaival, mindent betart, őszinte, céltudatos-azaz fejben 100%-ig ott van.
Mikor hasznos tehát az ingadoztatás?
A szénhidrát hintáztatás igazából nagyon vékony jég, amikor az anyagcsere már lelassult, nem haladsz, és a teljesítményed jelentősen romlott a kalóriamegvonás miatt.
Az ch-hintáztatós diétával drámai testösszetétel átalakulást érhetünk el, ez az óriási előnye van, viszont azt nem hallgathatom el, hogy nagyon megterhelő. Az agynak napi min. 100-130 g szénhidrátra van szüksége a megfelelő működéshez, erre is felhívnám a figyelmedet. Ez alá kell bemenni az alacsony szénhidráttartalmú, ürítős napokon-nem könnyű feladat. És ahogy mondtam, egészségkárosító hatás minimalizálása a cél ilyenkor, ami nagyon vékony jég.

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód

Kulcsszavak: , , , , , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • cukrom.hu_webshop
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram