Mondd meg Cukrom

Published on május 26th, 2017 | by adminisztrator

0

PENGEÉLES ÉSZT AKARSZ? EDDZ!

„Én okos vagyok, nekem nem kell edzenem”, „aki sportol, az buta, inkább könyvet olvasgatna”- ismerős mondatok? Korábbi cikkemben mér megosztottam, hogy az új trend szerint cégvezetőkkel szemben elvárás a sportos külső /Origo/. Hoztam statisztikát is arról, hogy éves átlagot tekintve az online programomban részt vevő bajnokaink több, mint 95% felsőfokú végzettségű, azzal, hogy minimum 10% mindig orvos, vagy jogász. Számtalan előnye van annak, ha edzel. Én most az edzésnek az agyra gyakorolt hatását veszem górcső alá, és osztom meg veled.
Kis kitekintés a gondolkodásmódra
A képen látható Németországban dolgozó érsebész, Dr. Kurucz Péter feleségével, a szintén érsebész dr. Molnár Gyöngyvérrel együtt mindig is odafigyelt arra, hogy a szellemük táplálása mellett a testükkel is foglalkozzanak.

“6. hete csinálom az online bajnokok programot, a férjem 1 hét után magától csatlakozott a programhoz. Ma lencsevégre kaptam az edzését a pincénkben. Mindenkinek ilyen támogató partnert kívánok, mert ez aztán MOTIVÁL.”
Aki az élet egyik területén sikeres, és megszokta, hogy napról napra szinte hibalehetőség nélkül hozza a maximumot, az át tudja vinni ezt a képességét más életterületre is. A heti 3-4 óra edzés mindig megvan, maximálisan tudatosan végrehajtva, és számukra teljesen mindegy, hol vannak, milyenek a körülmények.
„A múlt héten wellnesezni voltunk. Felkerestük egyik nap a szálloda fitnesstermét, másik nap pedig a medencét 7:30 kor és egy-egy órát edzettünk ill úsztunk. Meglepetésemre mi voltunk az egyetlenek mind a fitnessteremben, mind az uszodában. Utána pedig szuperül indult a nap!!!!”” /dr. Molnár Gyöngyvér/.
A sikeres gondolkodásmódhoz pedig az is hozzátartozik, hogy át tudja látni valaki, mennyi egyéb pozitív hozadéka van annak, ha tudatosan edz. Az edzés pozitív hatásait felsorolni feleslegesnek tartom, viszont Péter gondolatait megosztanám.
Mivel Péter szakterülete a mikrosebészet, felmerül egy-két kérdés, többek közt az, hogy az izomláz nem jelent-e hátrányt a munkája során.
“sokszor adódik úgy műtétek folyamán, hogy a karjaimat nem tudom a legergonomikusabb pozícióba tartani a finom, ujjakból kifejtetett mozgások kivitelezéséhez, viszont a megerősödött nagyobb karizmok izmok bármilyen pozícioban stabilan tartják a kezem.” /Dr. Kurucz Péter/

PENGEÉLES ÉSZT AKARSZ? -EDDZ!
A szellemi munkát kifejezetten támogatja az edzés. Hogyan?
§ jelentős agytérfogat-növekedés figyelhető meg már 6 hónap után
§ több oxigént szállító vérhez jut az agy (szervezetünkben az összes oxigén 20%-át az agy nyeli el)
§ felélénkíti a jókedvhez szükségeges szerotonin- és dopamintermelést, emellett megnöveli az endorfintermelést, azaz agy információfeldolgozó képességét javítja (depressziósoknál lassabb)
§ olyan kognitív képességeket javít, mint a komplex feladatokra való koncentráció, absztrakt gondolkodás és a jövőbeli események megtervezése, és mellette a hosszú távú memóriát is javítja
§ a szénhidrátok legnagyobb részét glükózzá, másnéven vércukorrá alakítja a szervezet, mely az egész test, ezáltal az agy fő energiaforrása. Ahhoz, hogy a glükóz bejusson a sejtekbe, az inzulin kíséretére van szüksége. Már egy edzést követően növekszik az inzulinérzékenység.
A heti három alkalom a minimális igény, ennél ritkább mozgásprogram esetén a szervezet „elfelejti” az előző edzés ingerét, kevésbé lesz effektív, gyakrabban lép fel izomláz. Heti 3-szor egy órája mindenkinek van magára, család és felelős munka mellett is. A fentieket figyelembe véve ugye neked is van ennyi időd saját magadra?
Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program
Forrás: /Egészségtudomány, LIX. évfolyam,2015.2.szám/.

Kulcsszavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • cukrom.hu_webshop
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram