Mondd meg Cukrom

Published on március 2nd, 2018 | by adminisztrator

0

Sportolók és pattanások?

Rajtam a tavalyi évben készült fotóimból egyetlenegyszer volt alapozó- tehát amit láttok, az az én bőröm, nincs elfedve, nincs vakolat rajtam. Mégis általánosan elterjedt nézet, hogy a sportolók arcbőre tele van pattanásokkal, a tejfehérje fogyasztás miatt. Bár sportoló már nem vagyok, de elég intenzíven edzek, úgy gondolom, jómagam is rácáfolok erre a nézetre. Honnan származhat ez a tévhit?

A fehérje és a pattanások

A tejsavófehérje erősen anabolikus hatású, bizonyos esetekben ez elvileg összefüggésben lehet pattanások kialakulásával. Ez azonban egy komplex folyamat, kialakulásukhoz szükség van nagy mennyiségű “junk food” fogyasztására, a magas glikémiás terheléssel járó ételekre, illetve mozgásszegény életmódra is-mivel az izzadás elősegíti a méregtelenítést, a bőr az egyik legnagyobb méregtelenítő szervünk. Önmagában a tej, tejtermékek, tejsavófehérje nem idéz elő pattanásokat, ezt én is megerősíthetem, mivel szinte vegetáriánus lévén naponta eszek tejterméket. Az kimutatott tény, hogy az edzés és a tiszta táplálkozás bevezetésével a bőrproblémák megszűnnek.

A másik véglet pedig az, amikor túlzottan lecsökkented a szénhidrátbeviteledet, és a ketózis állapotába kerülsz. Ennek gyakori velejárója a dehidratáció /mivel a glikogén vizet köt meg/, sápadtság, bőrszárazság és hámló bőr pattanásokkal, depresszióra hajlam, csökkentett teljesítőképesség, szájszag, emésztési problémák, a kalciumveszteség miatt felgyorsíthatod az osteoporosis kialakulását, és a csontok törékenyebbé válnak.  Ezeken felül a valódi problémák a veseproblémák, mivel a veséd megpróbálja megsemmisíteni a szervezetben fellelhető ketonokat, továbbá a vérketonszint emelkedése, ami annyit jelent, hogy  a ketonok magas szintje a húgysav túltermelődéséhez vezet. Ez rizikófaktor a köszvény, és a vesekő kialakulásának szempontjából. És bár a ketogén diétákat a fogyás miatt végzik sokan, számolhatsz a jojo-effektussal, ennek pszichológiai okait egy korábbi anyagban már kifejtettem.

Mit tehetsz pluszban a bőröd szépségéért?

Lovag Enikő, a Zoé 100%-ig természetes krémek megálmodója írt pár sort, hogy mi az, amit alkalmazhatsz az arcbőröd szépsége érdekében. Miért fontos a bőrünk radírozása?

„A bőr folyamatosan új bőrsejteket hoz létre az alsó rétegben (a dermis), és elküldi őket a felszínre (a bőrfelületre). Ahogy a sejtek a felszínre emelkednek, fokozatosan meghalnak, és feltöltődik a keratin. Ezek védelmet nyújtanak a bőrünknek. De folyamatosan elcsúsznak, hogy utat engedjenek a fiatalabb sejteknek. Ahogyan öregszünk, a sejtforgalom lelassul. A sejtek egyenetlenül emelkednek a bőr felszínén, száraz, durva, tompa megjelenést kölcsönöznek. A hámlás előnyös, mivel eltávolítja az „öreg” sejteket, és felfedik a friss, fiatalabb bőrsejteket. A radírozás azonban kétélű kard. Könnyű túlzásba vinni, különösen az otthon készített termékekkel, mint pl. a sárgabarackmag.

Adok néhány ötletet, mivel tudjátok helyettesíteni a bolti radírozókat, és így fillérekből megvan a természetes, mindenmentes ápolótok.

Olajos bőrradírok: csak össze kell keverni az olajokat, és beletenni a radírozó komponenst.

Cukor: mindössze csak egy kanál cukorra van szükségünk és elkeverni például olívaolajban.

Só: a só csodaszer az ekcémás bőrre is!

Kávézacc: Kitűnő bőrradír lehet. Ehhez csupán némi citromlére van csak szükségünk és máris felkenhetjük a bőrünkre.

Búzakorpa: A búzakorpát is fel tudjuk használni bőrradírként, ha joghurtban keverjük el és esetleg adunk hozzá egy csepp mézet is, akkor egy valóban tápláló bőrradírt kaphatunk.

Élesztő: Az élesztő némi tejjel vagy vízzel összekeverve szintén nagyon hatásos bőrradír, ráadásul akár a pattanások elleni pakolásként is alkalmazhatjuk, így egyszerre több jótékony hatását is kihasználhatjuk az élesztőnek.”

A tiszta, teljes értékű táplálkozás, edzés, és a megfelelő bőrápolás mellett valószínűleg nem lesz problémád az arcbőröddel neked se.

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

Kulcsszavak: , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram