Mondd meg Cukrom

Published on január 28th, 2018 | by adminisztrator

0

Ünnepek alatti formatartás

Mindenkit biztosan foglalkoztat, hogy tudja tartani a súlyát az ünnepek alatt? Mert hogy lemaradtok a halászléről, a szaloncukrokról, bejgliről, …valamit azért tisztázzunk! Ha komoly célod van, vagy betegséged van, mint pajzsmirigy, IR, IGT, szívbetegség, esetleg babát vársz, vagy azért csinálod, hogy babád lehessen, akkor vedd tudomásul, hogy a szigorúan tartott diéta, és minimum 3, maximum 6 edzés hetente szükséges.
De eddig nem ezt tetted-
Tudom, hogy fáj, hogy nem eheted meg azt a mennyiséget, amivel degeszre tömöd magadat, vagy kényelmetlen előre tudatosítani, hogy márpedig neked miért fontos a diétád, de meg kell tenned. Kérlek, tedd meg magadnak azt a szívességet, hogy felnőttként viselkedsz! És ha mondjuk babát szeretnél, de az óriási túlsúlyod miatt nem jön össze, és házassági évfordulódon a férjed megsértődik, ha nem eszel vele a régi, megszokott ízekből, akkor mi van ?
Őt érdekelte, hogy ez neked miért lenne fontos?
Viszont ha csak a szinten tartás a lényeg, akkor ráérünk a komoly munkával januárban.
Lehangoltság
Sötétség, hideg, lehet, hogy kicsit rosszabb a kedved. Ez nagyon jól kezelhető orbáncfű teával, citromfűvel, macskagyökérrel.
Az alkoholt hanyagold, bár tudom, hogy sokan pont a nyugtató hatása miatt fogyasztják minden este, hogy el tudjanak aludni. De az alkohol hizlal is, puffaszt, és vizesít. /És most nem a jó minőségű napi egy pohár borról van szó, ami megengedett, ha szinten tartás a célod a hónapban/. Ha alkoholt fogyasztasz, a glükóztermelés leáll, egyébként is felesleges kalória-és szénhidrát az alkohol, tehát minimalizálni érdemes. Ne igyál alkoholt üres gyomorra! Ha már szó van a folyadékról, akkor pár szót még ejtsünk róla! . Mielőtt leülsz az ünnepi asztalhoz, igyál meg 1 liter vizet. Hidd el, ha étel belédfér, akkor azt is meg tudod inni, hiába csóválod most a fejedet! Viszont enni garantáltan nem fogsz annyit. A forralt bort szintén meg lehet csinálni édesítővel, de még úgy is tartalmaz plusz kalóriákat. Számold bele a napi kalóriamennyiségbe!
Akármilyen hideg is van, napi fél órát tölts kint a levegőn!
A stresszes állapot /ideértve a boldog izgatottságot is/ következtében éhes leszel, mivel csökkentheti a vércukorszintet, kvázi nemcsak bebeszéled magadnak, hogy enned kell, hanem tényleg éhes is leszel.
Az étkezéseket a megszokott időpontokhoz legközelebb tartsad, ha ez csúszik, akkor ne felejtsünk bekapni pár falatot!
Ha nem vagy beteg, csak tartani akarod a súlyodat, akkor sem árt észben tartani, hogy minden alkalommal, amikor túleszed magadat, és túl sok inzulin van a szervezetedben, hízni fogsz.
Tele vagy? „Egyél még egy kicsit!”
„Egyél még egy kicsit!”- gondolom ezt a jó szokást nem kell bemutatnom, mindenki megtapasztalta már, ha máshol nem, anyukájánál.
Ha egészséges vagy, a leptin hormonjaid jelzik az agynak, hogy elegendő tápanyag áll rendelkezésedre a testedben. Ha a raktáraid tele vannak, nincs is értelme többet enned, ezért ekkor nincs étvágyad. És minél többször eszed túl magát, annál jobban leptin rezisztensebbé válsz, ezt sem árt fejben tartani.
Csak ezt a két hormont emeltem ki, hogy lássad, minden mindennel összefügg.
Az ünnepek nem az ajándékozásról és nem is a nagy evésekről szólnak- hanem rólad, a gyerekekről és a családtagjairól. Ezt érdemes észben tartani, és nem úgy menni, hogy eleve felkészülsz egy több órás evésre. Ettől függetlenül egyél nyugodtan, csak nézd meg, mit!
Ha végig szeretnéd enni a teljes menüsort, mindenből csak keveset egyél, és akkor még a vendéglátód sem sértődhet meg… vagy SÜSSÉL TE IS ÉS VIDD MAGADDAL!-legalább nem mész üres kézzel, és mindenki szívesen kipróbálja a finomságokat, ha tudják, kevésbé hizlalnak.
Mert itt csúsznak el sokan.

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

 

Kulcsszavak: , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram