Mondd meg Cukrom

Published on január 28th, 2018 | by adminisztrator

0

ÜNNEPEK- hízás nélkül

Szegfűszeg, gyömbér, fahéj, mézeskalács illata száll a levegőben, mákos és diós bejgli, zserbó, halászlé, mindenki imádja. Igen, én is. Nálunk októbertől kezdődik a mézeskalács sütögetéssel, és lévén, hogy bajai vagyok, a halászlé mindenképpen alap nálunk. Az ünnepek alatt az emberek többsége lazábban kezeli az étkezési megszorításokat, még azok is, akik tudatosan táplálkoznak. Viszont lesznek olyanok, akik büszkén posztolják a közösségi oldalon, hogy ők nem csábultak el, sőt,…. Nekik csak gratulálni tudok, bár nem értem, miért ne lehetne tiszta alapanyagokból bármit megenni, hacsak nem beteg az ember? Zárójelben: mert tudatlan esetleg, és nem tud tápanyagokat számolni az illető, és inkább nem eszik? Vagy mással nem tudja magára irányítani a hőn áhított figyelmet?
És tényleg csak a teletömött pocak, és a nyálcsorgatás létezik?
§ ÉLVEZD AZ ADVENTI ÍZEKET, csak alapanyagokat, elkészítési módokat változtass meg! Te is hihetetlen mennyiségű receptből tud válogatni, de ne hagyd megtéveszteni magadat! Attól, hogy odaírják, liszt nélküli és diétás, fogyókúrás, nem biztos, hogy az. Néhány alapvetés:
– az alapanyagok leváltása borzasztóan egyszerű, cukor helyett édesítő, finomított liszt helyett szénhidrátcsökkentett lisztkeverék, zabliszt, tönkölyliszt /vigyázat, ezek több folyadékot vesznek fel/ mehet
– a barnacukor készítése csak az utolsó fázisban tér el a fehér cukorétól, és sokszor még melasz sem kell a barna cukorhoz: egyszerűen sziruppal, színezőanyaggal és aromával készítik el. Ugyanígy kerüljük el a fruktóz szirupot, melaszt, nádcukrot! A nyírfacukor a cukorhoz hasonlóan használható, könnyen oldódik, de nem táplálja a gombákat, élesztős tészták elkészítéséhez nem alkalmas. További hátránya, hogy cukoralkohol lévén hasmenést okozhat, ha túl sokat használunk belőle.
– sok olyan recepttel találkozhatunk, ami valójában szénhidrát-és kalóriabomba, mert aszalványokkal van tele. Mindig bontsuk alkotóelemeire a receptet, ne annak higgyünk, mit írnak alá!
§ ANNYIT EGYÉL, AMENNYIRE SZÜKSÉGED VAN! Minél többféle ételt raknak elénk, annál többet fogunk enni. Ha háromféle étel közül választhatunk, rögtön 23 százalékkal eszünk többet, mint egy választási lehetőség esetén. Egy másik emberrel étkezve 35,7, több baráttal egy asztalnál ülve pedig 96 százalékkal több kalóriát fogyasztunk, mint egyedül. Ráadásul az sem mindegy, hogy milyenek a barátaink: ha túlsúlyosak, többet eszünk.” /Wansink/
§ JUTALMAZD MAGADAT! –de ne az evéssel! Találjatok ki előre olyan programokat, amik boldogsággal töltenek el, Te pedig sose téveszd szem elől, mit szeretnél elérni, legyen az fogyás, betegségből tünetmentessé válás, vagy valamilyen sporteredmény! És akkor el tudod kerülni a túlevéseket.
§ CSINÁLD VÉGIG az előre megtervezett edzéseidet! Sétálj, kocogj, érezd, hogy élsz!
§ Nekem BEVÁLT, hogy adventtől elkezdem a karácsonyi sütiket bevezetni az étkezésembe (természetesen a tiszta, bajnok étkezésnek megfelelőeket), így mire szenteste lesz, én már
hozzászoktam a karácsonyi ízekhez, és nem fogok nekiesni szaloncukros tálnak.

Örülj az ünnepnek, és élvezd minden pillanatát!

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

Kulcsszavak: , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram