Mondd meg Cukrom

Published on január 28th, 2018 | by adminisztrator

0

Vitalizáló ötletek a téli napokra

Érezted már úgy, hogy a téli időszak beköszöntével nemcsak az időjárás, hanem a hangulatod rosszabb, bármilyen feladathoz alig van energiád? Ezek lehetnek a szezonális hangulatzavar jelei is. Egy 1989-es felmérés szerint az emberek kilencvenkét százalékára jellemző az évszakokhoz kötődő hangulatingadozás, különböző mértékben, az emberek körülbelül húsz százalékánál a tünetek súlyossága azonban majdnem kimeríti a depresszió kategóriáját, kettő-négy százaléka pedig szezonális affektív zavarral diagnosztizálható.
Árulkodó tünetek
• Reménytelenség, szomorúság
• Szorongás
• Koncentrációs zavarok
• Ingerlékenység
• Visszahúzódás a szociális helyzetektől
• Energiahiány
• Csökkent fizikai aktivitás
• A végtagok elnehezedése, izomfáradtság
• Az alvásigény megnövekedése
• Változás az étvágyban, fokozott sóvárgás a szénhidrátok és a cukrok iránt
• Súlygyarapodás
• Súlyos esetben öngyilkossági gondolatok
Az egészséges táplálkozás is hozzátartozik ahhoz, hogy javítani tudj a tüneteken.
Egészségedre jótékony hatású ételek és italok
Kevesebb az idénygyümölcs és zöldség is. Az ételek típusa miatt is hízunk télen, hiszen melegben inkább gyümölcsöket, zöldségeket, könnyebben emészthető ételeket eszünk, míg télen a zsírosabb ételeket választjuk. Ez az, ami a hízáshoz vezet./ Birmingham Egyetem/.
A hidegben boldogtalanabbak vagyunk, és a hizlaló, édes, kalóriadús ételekkel próbálunk jobb kedvre derülni. Őszi sétákon már hűvös van, pláne télen, olyan jó beülni egy extra csokis capuccinora, egy kis sütizésre, csak úgy eszegetni a gesztenyét az utcán – jó esély van rá, hogy jó párszor el is csábulsz rá.
Tulajdonképpen megteheted, miért ne tehetnéd meg? Egy feltétellel, ha már elértél egy jó testösszetétel arányt, és nem eszed túl magadat, hanem tényleg megmaradsz a mértéknél. Én is 70%-ban eszem tisztán, és ez elegendő is.
Ha pedig otthon szeretnél enni, akkor alternatív összetevőkből bármit szinte el tudsz készíteni magadnak, legyen az egy jó almás pite, vagy zserbó.
És van még pár tipp a tarsolyomban.
A zöld tea magas polifenol és antioxidáns tartalmú, erősíti az emberi szervezetet, és lassítja az öregedési folyamatot. A fokhagyma kitűnő választás ételeink ízesítésére. Ugyanakkor kén alapú összetevőket tartalmaz, amelyek javítják a vérkeringést. Kalcium, vas, magnézium, B és C és egyéb vitaminjainak köszönhetően az érrendszer védelmében, a szervezet energetizálásában is fontos szerepe van. Az egyik legjobb vírusölő növényünk, ami fontos a megfázások idején. A ginzeng jó tulajdonságai közé tartozik a memóriajavítás, az azonnali élénkítés, és az is, hogy afrodiziákus hatása van. és mindemellett nyugtatja a szervezetet. A személyes kedvencem pedig a gyömbér. A gyömbértea melegíti a szervezetet, növeli az energiaszintet, bár halkan megjegyzem, az étvágyat is. És még sorolhatnám a végtelenségig, de a legfontosabb, minden alfája és omegája a szénhidrátcsökkentett táplálkozás. Ez az alap, mert ehetsz bármilyen élénkítő ételt, ha egy cukros süti után elnehezülve ülsz a székeden.
Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód

Kulcsszavak: , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • cukrom.hu_webshop
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram