Mondd meg Cukrom

Published on november 28th, 2018 | by adminisztrator

0

Atherosclerosis

Diabetes esetén az atherosclerosis előbb alakul ki és 2-6-x nagyobb a kockázata ,főleg a nőkben. A szív vérellátását biztosító ereket érintő koszorúér betegség következtében fellépő szívroham az agy, a szív, a vesék, egyéb létfontosságú szervek és a láb közepes és nagy artériáit érinti.
Kockázati tényezők
Nem befolyásolható kockázati tényezők : családban előfordult korai megjelenésű atherosclerosis, idős kor. A férfiak veszélyeztettebbek, de a nők azok, akiknek nagyobb része hal meg benne.
Befolyásolható kockázati tényezők:
Dohányzás: csökkenti a HDL-koleszterint és növeli az LDL-koleszterint, emeli a szén-monoxid szintjét a vérben, ami fokozza az artériafal belfelszínén a sérülésének kockázatát.
Magas vérnyomás: a kezeletlen diasztolés vagy szisztolés magas vérnyomás a szívroham és szélütés szempontjából jelent kockázatot.
Cukorbetegség :
Elhízás: az alma típusú elhízás növeli a kockázatatát a koszorúér-betegségek kialakulásának.
Fizikai aktivitás hiánya: számos bizonyíték utal arra, hogy a rendszeres testmozgás csökkenti a kockázatot.
Mit tehetünk magunkért?
Ahogy mondtam, a testmozgás bizonyítottan csökkenti a koszorúér-betegségek kialakulásának kockázatát. Emellett a megfelelő diéta kiemelten fontos. A telített zsírsavak fogyasztása emeli legjobban a koleszterinszintet, főleg a laurinsav, míg a vajban, tejtermékekben található kevésbé emeli. Kisebb zsírtartalmú húsokat kellene előnyben részesíti. Heti 2x-i halfogyasztás mellett fele annyi szívhalálozás fordult elő, mint a halat nem fogyasztók között. A terápiás hatás eléréséhez heti 2-3-szori halfogyasztás javasolt, preventív hatása pedig a heti egy alkalommal fogyasztott halételnek lenne.
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy jelentős mennyiségű vízoldékony rostra lenne szükség,/alma, ribizli, sárgarépa/ pektin, /zabpehely, zabkorpa/ béta-glükánja. 35-45 g/nap össz rostbevitel javasolt
Az ásványi anyagok közül a magnézium, cink, mangán hasznos lehet.
Tehát a mindennapokban kell úgy élni, hogy minél kisebb kockázata legyen a koszorúér-betegségek kialakulásának.
Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

 

Kulcsszavak: ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram