Mondd meg Cukrom

Published on augusztus 3rd, 2018 | by adminisztrator

0

Az elhízáshoz vezető okok

A sovány és a kövér emberek, elhízáshoz vezető okok
Ismered azt a kutatást, melyben 12.000 embert vizsgáltak 1948 óta napjainkig? Megállapították, hogy a sovány emberek és a kövér emberek egymástól elkülönült társadalmi csoportokat építettek ki, és aki túlsúlyos emberekkel veszi magát körül, az rövidesen maga is hízásnak indul /Fowler/. Általában az alábbi tényezők, valamint azok kombinációja járul hozzá az elhízáshoz: környezeti, genetikai, terhesség és szülés után, menopauza és bizonyos események, mint a dohányzás elhagyása, házasságkötés, a sportolás abbahagyása.

Az elhízáshoz vezető okok

§ Genetika: az elhízottak 2-5%-a tartozik az utóbbi csoportba
§ Környezeti okok: a korai táplálkozási hatások olyan tartós hormonális és anyagcsere változásokat idéznek elő, továbbá egyes gének érvényesülését hozzák létre, melyek együttesen egyes betegségek kialakulásának esélyét növelik.
§ Társadalmi és gazdasági tényező tényezők szerepe: Az elhízás kialakulásában és fenntartásában ugyancsak fontos a külső tényezők szerepe is, mint a társadalmi értékek, a környezeti ingerek, gyakran akadályt jelentve a táplálkozási magatartás megváltoztatásának.
§ Bizonyos események: krízishelyzetek, dohányzás elhagyása, házasságkötés, a sportolás abbahagyása a leggyakrabban feltárt okok.
§ Terhesség és szülés után, menopauza

Minden másolódik- ezért a sok szakmaibb jellegű cikk
A bevezetőben leírt kutatás az egyike azoknak, amikből levonták azt a következtetést is, hogy minden társadalmi csoport ki mikroklímákat alkot, amelyben az emberek elkezdenek hasonlítani egymásra. Igen, az én bajnokaim is.
Létrehoztam az életmód programomat, majd egyedülálló szakmai gárdát és csapatot építettem a Bajnokok Program köré. És igen, nálam, a cikkeimben mindig lesznek komolyabb szakmai jellegű írások. A szakmai cikkekkel, gondolatébresztőkkel, pedig ha csak fele olyan eredményeket értek el, amennyi munkát mi beleteszünk, akkor már kiemelkedő eredményeket fogtok elérni. Hadd mondjak egy példát, miért érdemes elolvasni azokat a cikket is, amik nem kifejezetten az egy szusszanásra elolvasom, értelmezem kategóriába tartoznak, hanem többszöri nekifutást igényelnek!
Miklicz Robertáról címszavakban ennyit mondanék: autoimmun pajzsmirigy beteg, 38 éves, bruttó 3 gyerek, ebből 1 a férjé, multi,emiatt sok utazás, null kcal-s éhezéstől kezdve mindenféle próbálkozás, és csak hízás…Az ő nagy álma volt, hogy az esküvőre lefogyva, jobb egészségi állapotba állhasson oltár elé. Robertának a fogyást mondtam biztosra, a tünetmentessé válást nem tekintettel arra, hogy mi csupán az egészséges életmódhoz nyújtunk segítséget. Azóta laborral igazoltan tünetmentes. És az esküvő? A képek beszélnek önmagukért!
És ahogy mondtam, minden másolódik, ezért tartom kiemelkedően fontosnak, hogy a bajnokaim által arccal, névvel felvállalt esettanulmányokat minél többször megosszam, mert Te is láthatod, hogy életmódváltással mit tehetsz önmagadért. És ezért tartom fontosnak a fajsúlyos témák boncolgatását is. Simon Eti írta az egyik Peak-nél közzétett cikkem kapcsán, hogy: „mintha a cukorbeteg négyévesemnek adtál volna leckét. Vagy inkább nekünk, szüleinek. Nagyon jó irányt mutatsz, alapos es hiteles vagy. Köszönjük”.
A túlsúly kezelésének alaplépései
Először is érdemes feltárnunk mindazokat az egyéni körülményeket, és környezeti tényezőket, amelyek a súlygyarapodáshoz vezettek. Alapvető fontosságú a reális célsúly meghatározása, de ezen túlmenően ki kell dolgozni egy hosszú távú súlymegtartó programot is.
Az elhízás krónikus betegség, ezért az elhízás kezelésének élethosszig kell tartania. A rendszeres testmozgás alapvető fontosságú a testtömeg csökkentő kezelés alatt, mivel segít megtartani a fogyókúra során elért testtömeget, ezen túlmenően csökkenti a cukorbetegség és a szív-érrendszeri szövődmények kialakulását.
A lelki tényezők meghatározzák az evési magatartást, mint ahogy az evés is befolyásolja a lelki állapotot, erre is kiemelt hangsúlyt kell fektetni. Ebben is sokat segítenek az esettanulmányok, amik mind azt mutatják, ha neki sikerült, neked is menni fog. Mert tudod, mennyit számít, kikkel veszed körbe magadat.

Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Forrás: Klinikai és gyakorlati dietetika- dr. Polyák Éva, Breitenbach Zita, Szekeresné Dr. Szabó Szilvia

Dr. Csábi Bettina

Kulcsszavak: , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram