Életmód

Published on augusztus 24th, 2018 | by adminisztrator

0

Cukorbetegség: mit együnk, mit kerüljünk?

Aki cukorbeteg, vagy cukorbeteg van a közvetlen környezetében, az nyilván tudja, hogy a cukrot száműznie kell az étrendjéből. Ez azonban nem minden – fontos, hogy ilyen esetekben az alábbi dolgokkal is tisztában legyünk.

Cukor helyett válasszuk az egészségesebb opciókat
Mivel a szénhidrát megemeli a vérben a glukóz szintjét, a gyorsan felszívódó változatai érdemes kerülni – tehát a tésztákat, péksüteményeket, pitéket és édességeket. Ha édes ízre vágyunk, jó ötlet lehet például egy avokádóból, kakaóporból és steviából készült csokikrém. Semmiről sem kell lemondanunk, amit szeretünk, csupán meg kell keresnünk az egészséges alternatívákat, amelyek nem gyakorolnak negatív hatást a testünkre.

Együnk teljes kiőrlésű gabonákat
A fehér lisztből készült kenyerek, tészták nagyon gyorsan emelik meg a vércukorszintet, ezért nagyon rosszat tesznek a cukorbetegek szervezetének. Ugyanez a helyzet a burgonyával is. Éppen ezért érdemes inkább teljes kiőrlésű lisztből készült tésztákat, kenyereket választani. Mindig alaposan olvassunk át az ételek címkéjét – csak akkor megfelelő számunkra a termék, ha az összetevők listáján a teljes kiőrlésű gabona az első helyen szerepel. Burgonya és fehér rizs helyett pedig köretként együnk bulgurt, hajdinát, quinoát, édesburgonyát, illetve párolt leveles- vagy gyökérzöldségeket. Ezek lassabban szívódnak fel, és sokkal több rostot is tartalmaznak. A reggeli péksütemények helyett pedig válasszuk az sokoldalú zabkását, melynek édes változata nagyon sokféle módon elkészíthető, ráadásul pillanatok alatt megvan.

Együnk annyi zöldséget, amennyit csak bírunk
Főzve, párolva, grillezve, nyersen – igyekezzünk annyi zöldséget beépíteni az étkezéseinkbe, amennyit csak tudunk. Eleinte talán egy kis hozzászokást igényel a dolog, de a hatásait nagyon hamar érezni fogjuk. Az is jó ötlet, ha mindig tartunk a hűtőben némi meghámozott és feldarabolt uborkát, répát, karalábét – így nagyobb az esélye, hogy ezekhez fogunk nyúlni, ha nassolni támad kedvünk.

Fogyasszunk erjesztett ételeket
Az erjesztett termékek segítenek kiegyensúlyozni a szervezet energia- és vércukorszintjét. Kerüljön az asztalra rendeszeresen kefir, savanyú káposzta, kimci, kombucha és natúr joghurt is.

Forrás: care2.com

https://www.hazipatika.com/napi_egeszseg/cukorbetegseg/cikkek/cukorbetegseg_mit_egyunk_mit_keruljunk/20170627124805?utm_source=hirstart.hu&utm_medium=www&utm_campaign=hirstart&autorefreshed=1

Kulcsszavak: , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram