Mondd meg Cukrom

Published on október 6th, 2017 | by adminisztrator

0

Jobban fogysz-e fogyasztóruhákban?

A Rocky-filmeken felnőtt edzők generációját éljük. Öltözz be, szakadjon rólad a víz, húzzál fogyasztó neoprén ruhát, és TE leszel a bajnok! Seperc alatt letolod magadról a felesleget, hiszen látod, milyen szépen izzadsz, ha pluszban beöltözöl a kánikulában! Ugorj rá edzés után a mérlegre, és látni fogod, hogy fogytál 1 kilót 1 óra alatt! Tényleg ilyen egyszerű lenne? Először is kezdjünk el gondolkodni!
Mik a dehidráció veszélyei?
A jelentős folyadékvesztés negatív hatással van a teljesítményre és az egészségünkre.
A vérmennyiség lecsökken, a testhőmérséklet emelkedik, a folyadékvesztés jobban igénybe veszi a szívet, a tüdőt és a keringési rendszert. Ez azt jelenti, hogy a szívnek keményebben kell dolgoznia és pumpálnia a vért a szervezetbe. Ez azt is jelenti, hogy az edzés nehezebbé válik, és a teljesítmény csökken.
Ez nyilvánvalóan nem kívánt állapot.
Az edzés alatti folyadékveszteség függ a gyakorlat intenzitásától, időtartamától, a környezet hőmérsékletétől, páratartalmától, a testmérettől, az erőnlét szintjétől, az egyéni adottságoktól, de elérheti akár az 1-2 litert is óránként. Igen, ez az az 1 kg, amit a mérleg mutat, jól gondolod. Az edzést mindig jól hidráit állapotban kezdjük, igyunk 500 ml folyadékot két órával az edzés előtt! Edzés alatt kezdjünk minél hamarabb inni, és folytassuk szabályos időközönként; ideális, ha 125-250 ml-t iszunk minden 20 percben.
Milyen hatása van a melegítőnek a folyadékvesztésre? Avagy a Rocky-filmeken felnőtt, ámde alulképzett edzők generációja.
Sok edző húzat fel melegítőt, műanyag, neoprén vagy más öltözéket. A ruha gátolja a hőleadást, ez folyamatos hőmérséklet-emelkedést okoz. Hogy a szervezet ezt kompenzálja, a test elkezd izzadságot termelni, és így fokozatosan növekszik a folyadékveszteség.
Így dehidráltakká válunk, ami nemkívánatos következményekkel jár.
Képességeink károsodnak, s sokkal hamarabb fáradunk, lassulunk, megállunk.
Akkor miért edzenek a filmeken mindig beöltözve, és miért lehet látni, hogy élsportolókon fogyasztó ruha van?
A súlycsoportos sportágaknál az utolsó napokban, ha nem sikerül hozni a kívánt súlyt, valóban nincs más megoldás az eleve végtelenségig lefogyasztott versenyzőknél, csakis a vízhajtás. A vízhajtó tabletták, gyógyszerek, teák doppingnak minősülnek, míg a beöltözés, vagy a szauna nem tiltott. Így a mérlegelésre tudja hozni a versenyző a súlyt. az más kérdés, hogy ahogy leszédeleg a mérlegről, iszik, és 2-3 kiló máris visszajön.
A másik oka a beöltözésnek versenyzőknél pedig a meleghez szoktatás. Azt tudni kell, hogy a ringben például a Tv reflektorjai miatt 40-50 fok is lehet. Ehhez hozzá kell szoktatni a szervezetet. Nyilván az alacsonyabb intenzitású, könnyű edzéseken voltam én is beöltözve, nem a küzdő-,vagy technikai edzéseken.
A tényleg fogyás és a beöltözés kapcsolatban állnak-e egymással?
A melegítőben történő edzés, ill. súlyvesztés nem csak veszélyes, de nincs is a zsírvesztésre gyakorolt hatása. Az edzés nehezebbnek tűnik, mert többet fogunk izzadni, de ez nem befolyásolja a test zsírlebontását, ráadásul kevesebb zsírt is vesztünk, mert az edzés nem lesz olyan hatékony, amilyennek szeretnénk, ha melegítőben végezzük.
Tehát ha beöltözve edzel, ugyanazt tudod elérni, mintha szaunába mennél-izzadni fogysz, de a zsírbontásra hatással nem lesz.

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód

Kulcsszavak: , , , , , , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram