Mondd meg Cukrom

Published on augusztus 3rd, 2018 | by adminisztrator

0

Miért életfontosságú, hogy a gyermeked nemcsak eleget mozogjon, hanem edzésre is járjon?

Az én lányaim is járnak edzeni, 4 éves koruktól kezdve, a kicsi ahogy betölti a 4. életévét, ott fog lubickolni az uszodában, és vannak kis bajnokaim is, akikkel foglalkozom vagy a csoportos óráim keretén belül, vagy online programomban. Miért érzem ezt küldetésemnek?
Azt biztosan tudjátok, mert már korábban többször írtam, hogy amennyiben az anya terhesen edz, azzal elősegíti a magzat finommechanikai mozgásainak fejlődését.
Az agy tömegének fejlődésének gyorsabb más szervek fejlődéséhez viszonyítva. Az idegek velős hüvelyének kialakulása kb. 2 éves korra befejeződik, viszont 6-8 éves korig nagyon intenzív idegrendszeri fejlődési szakasz figyelhető meg. 14 éves korra az idegpályák kialakulnak.
Miért fontos ez? Mert minél dúsabb egy izomterület beidegzése, annál finomabb mozgásokra képes. A korán megkezdett, minél intenzívebb edzés egyik legnagyobb előnye tehát a komplex agyműködés.
A megfelelő minőségű edzésmunka elősegíti a testsúly optimalizálását, és a stressz levezetését is. Ha azt akarod, hogy a gyereked jobban teljesítsen, ne sajnáld az idődet arra, hogy elvidd edzeni! Miért?
Mert gyorsabban tudják a gyerekek azonosítani az ingereket, nő az önbizalmuk és koncentrálóképességük, a fluid intelligenciájuk (új szituációkra reagálás) és csökkenti a hangulatingadozásukat.
Az elhízás és az elhízás okozta betegségek, mint a cukorbetegség, anyagcsere-zavarok a mozgással előzhetőek meg legkönnyebben.
És mégis mi a megfelelő minőségű edzésmunka?
Minden életkorban megvan, mire kell helyezni a hangsúlyt. A törzserősítésnek 7 éves kortól állandóan jelen kell lennie a tréningekben, mert a gerinckörnyéki izmok állandó erősítése nélkül sem kiemelkedő versenyeredményre nem lehet számítani, sem derékfájás nélküli életre.
Az irányváltoztatások, a lassítások, sebességnövelések 12-13 éves korig alakíthatóak igazán.
Az állóképesség 10 éves korig ugrásszerűen növekszik, de a legalkalmasabb idő erre a 12-16 év. Akinek nincs meg gyermekkorában az alapja a későbbi erős terheléshez, az nemigen számíthat arra, hogy később eredményes sportoló lesz.
Erőnövelést elsősorban saját testsúlyos gyakorlatokkal, 1-2 kg-os kis súlyzókkal, kis medicin labdákkal célszerű végeztetni a gyerekekkel.
A fejlődés nagyon egyéni, minden gyerek más és más eset, más és más motivációval, így a terhelést egyénre lebontva kell megtervezni. És nagyon fontos, hogy mivel gyerekekről van szó, lesznek hullámvölgyek, amikből a szülőnek kell kisegítenie a csemetéjét.
Az a nézet, hogy mozog eleget az iskolában, meglehetősen elavultnak tekintendő. Egy gyereknek szüksége van a rendszeres edzésre a stressz levezetése, az immunrendszer erősítése, és a későbbi képességeinek megalapozása érdekében. Vigyük edzeni a gyereket!

Dr. Csábi Bettina

Bajnokok Életmód Program

Kulcsszavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram