Mondd meg Cukrom

Published on augusztus 3rd, 2018 | by adminisztrator

0

Mindig éhes vagyok, evés után is

Diétázol újra? Most mibe vágtál bele? Most aztán tényleg sikerülni fog? Meddig bírtad? Délig? Tényleg, nem a Te hibád, csak hát akármennyit eszel, mégis éhes vagy utána? Mi lehet ennek az oka?
Mindig éhes vagyok, evés után is- hogy programozd át ezt
1. Az egyenletes vércukorszint megvalósításához egyenletesen, pontosan meghatározott időpontokban kell étkezni, de az sem mindegy, hogy az egyes étkezések milyen arányban tartalmaznak gyorsan és milyen arányban lassan felszívódó szénhidrátokat. Ezt részben esetleges fennálló betegségeid, célok, ha sportoló vagy, a felkészülési fázisod és sportágspecifikus elemek, továbbá egyéni különbségek határozzák meg.
2. A fehérjefogyasztásnak van a leginkább telítő hatása, emellett fokozza az alapanyagcserét, elősegítik a glükagon termelődését, szabályozzák az inzulin termelését, és segítik elégetni a lerakódott zsírt, segít regenerálódni szervezetednek, megerősíti immunrendszeredet, és nem utolsósorban rendkívül hatékony az éhség leküzdésében.
3. A fehérjék mellé iktassunk be olyan fűszereket, mint a mustár, gyömbér, torma, mivel ezek a fűszerek gyulladáscsökkentő hatásúak is, ami pedig a leptin rezisztenciát javítja. A leptin a telítettséget jelző hormon, ami viszont nem működik megfelelően, ha gyulladás áll fenn a szervezetben.
4. És szeretném felhívni a figyelmet, hogy az egy gyümölcsöt bekapok, mert éhes vagyok nem működik. A fruktóz nem emeli ugyan az inzulinszintet, viszont csökkenti a leptin szintet. A fruktóz pedig zsírrá alakul, miután feltöltötte a máj glikogénraktárait. Azaz egyrészt a máj glikogénraktárait tudja feltölteni, másrészt pedig nem érzed, hogy jól vagy lakva, tehát ismét a következő falat után nyúlsz. Ha nagyon vágysz gyümölcsre, akkor alma, eper, ribiszke, szeder, málna lehet a hűtődben vész esetére. Azért, hogy lassítsuk a gyümölcsök felszívódását, érdemes nem önmagukban fogyasztani őket, hanem például beletenni zabkásába, túróba.
5. Tanulj meg stresszkezelési technikákat! Ha stresszelsz, a vércukorszinted nagyon gyorsan leesik, tehát éhes leszel..
A legfontosabb alapszabály
Tudomásul kell venned, hogy kaphatod a világ legjobb diétás tervét, a legprofibb edzéstervét, de végrehajtani neked kell. Amíg helyre nem állítod az egészségedet, addig kilengések nélkül, 100%-os precizitással, pontossággal be kell tartanod a terveidet. Vagy megint bebújhatsz a szokások kifogások, mint a „rossz genetikám, a gyerektől nem tudok edzeni, annyi munkám van” mögé, de akkor le is ragadsz a mostani szinteden, a jelenlegi egészségi állapotodban.
Innen akarunk kilépni, ugye?

Dr. Csábi Bettina

Kulcsszavak: , , , , , , , , ,


About the Author



Back to Top ↑
  • Facebook Cukrom.hu

  • Cukrom Instagram