Kategóriák
Életmód

Hipoglikémiás sokk

Amikor a vércukorszint valamilyen okból a normális érték alá esik, a cukorbeteg elveszítheti az eszméletét.

Előfordulhat, hogy  egy 1. típusú cukorbetegségben szenvedő beteg véletlenül túl sok inzulint ad be magának, túl keveset eszik, vagy túlságosan megerőltető testmozgást végez. A vércukorszint ilyen esetben a kívánatosnál alacsonyabb értékre süllyed (hipoglikémia).

pic (71)

A hipoglikémia kezdeti tünetei:

sápadtság, szívdobogásérzés, verejtékezés, légszomj és zavart vagy erőszakos viselkedés. Ilyenkor cukortartalmú étellel vagy itallal még meg lehet akadályozni a sokk kialakulását. Ezt követően a betegnek szénhidrát tartalmú ételt, például kenyeret vagy burgonyát kell fogyasztania.

Az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő betegeknél legyen mindig cukortartalmú rágcsálnivaló vészhelyzet esetére.

Amennyiben a beteg elveszíti az eszméletét, haladéktalanul kérjünk orvosi segítséget.

Némethné Márta

Természetgyógyász

www.segitsmagadon.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük