Kategóriák
Életmód

Fogyás a D-vitamin segí­tségével! – Felejtsd el a diétás pirulákat

Egy a közelmúltban randomizált, kontrollált vizsgálat során a teheráni egyetemen Iránban, túlsúlyos nők rendszeresen kaptak nagy dózisú D-vitamint magasabb mennyiségben, mint a tipikus ajánlott napi bevitel (RDA). A fogyással a D-vitamint szedő csoport sokkal jobban boldogult, mint a placebo csoport résztvevői. Annak ellenére, hogy a vizsgálat csak megfigyeléses volt, az eredmények arra utalnak, hogy a a felgyorsult fogyásban a D-vitamin okozati, nem pedig korrelatív tényező.

pic (84)

A véletlenszerűen kiválasztott 77 túlsúlyos nő közül akik napi 1000 nemzetközi egység (NE) D-vitamint vagy placebot kaptak, a D-vitamin-csoport tagjai öt kilóval többet fogytak, mint a placebo csoport tagjai. Ezen kívül a D-vitamin csoport javult lipoprotein-koleszterin arányt is mutatott és a pontszámok megerősítik számos más tanulmány eredményeit is amelyek azt mutatják, hogy a D-vitamin a szív-és érrendszeri egészség támogatója és véd a szívkárosodás ellen is.

“A testzsír tömeg szignifikánsan csökkent a D-vitamin-csoportban, sokkal nagyobb mértékű volt a súlyvesztés mint a placebo csoportban” írták a szerzők tanulmányukban, amely teljes egészében megjelent a British Journal of Nutrition cimü szaklapban. ”Az eredmények azt mutatták, hogy a D2-vitamin szedése jelentősen javíthatja a HDL-és LDL koleszterin szintjét és az ApoA-I koncentrációt , ami a HDL-koleszterin fehérje összetevője.

” Dr. John Cannell, a D-vitaminról a közelmúltban azt nyilatkozta, hogy a D-vitamin valóban úgy tűnik hogy fogyáshoz vezet, ha nem pusztán azáltal, hogy növeli a szív egészségét és biztosítja a szervezet számára a többlet energiát. Javasolja a napi 5000 NE D-vitamin fogyasztását átlagos súlyú felnőttek esetén. 10.000 NE-t naponta a 130 kg fölötti súllyal rendelkezőknek ajánl.

Másik nagyszerű módja annak, hogy a szervezet természetes úton állítsa elő az optimális D-vitamin szintet: a napozás. Persze csak mértékkel és a megfelelő időben!

Forrás: www.macosz.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük