Kategóriák
Életmód

Kettlebell edzéssel a fogyásért, a kondíció javításáért és a hát megfelelő egészségéért

Ha helyesen használjuk, a kettlebell gyakorlatok erősítenek és fejlesztik az állóképességet. Fogyókúra, és nem utolsó sorban derékbántalmak esetén is alkalmazható. Az alapmozdulatok a test minden részét megmozgatják és intervallum, crossfit vagy köredzésbe is beépíthetők.
A világ leghíresebb gerincszakértője, Dr. Stuart McGill szerint a kettlebell edzés kedvező hatással lehet tartásunkra, állóképességünkre és izomzatunk fejlődésére. A hátizmok és a farizom erősítése együttesen hozzájárulnak a kettlebellel végzett edzés derékrészre gyakorolt pozitív hatásaihoz.

A kettlebell edzés egy remek módszer arra, hogy rövid idő alatt formába hozzuk magunkat.

Más kutatások emellett azt is bizonyították, hogy a helyesen végzett kettlebell gyakorlatok a nyak- és a vállfájdalmakat is csökkentik.
Az edzés általában olyan gyakorlatokat tartalmaz, melyek robbanékonyságot igényelnek, és kifejezetten tilos őket lassan, szabályozott mozdulatokkal végezni, melyek a hagyományos súlyzós edzésre jellemzőek. A súlyemelésben nem gyakorolt, hatékony mozgássorok végezhetők ezzel a fajta edzésformával, melyeket ráadásul egyszerűbb is elsajátítani, ráadásul kistestű emberek is könnyen belevághatnak ebbe a mozgásformába.
kettlebell011-2
Azok számára viszont, akiknek még teljesen ismert a kettlebell használata, ajánlott egy tapasztalt edző segítségét igénybe venni, hogy helyesen sajátítsák el a gyakorlatok kivitelezésének módját. Így a gyakorlatok gyorsan megtanulhatóak, és hasznosak a merev csípő ellazítására, a farizom megerősítésére és a mozgáskoordináció fejlesztésére. A helytelenül végzett gyakorlatok azonban, mint minden más mozgásformánál is, sérülésekhez vezethetnek.
A nők 6-12 kilós kettlebellel gyakorolhatnak, míg a férfiak 12-16 kilós kettlebellel kezdhetik az edzést. Ha a kettlebell túl könnyű, nem fogja eléggé igénybe venni a farizmokat és a térdinakat. A kezdők enyhe fájdalmat érezhetnek a csuklójuk környékén, mely a megfelelően végzett gyakorlatok általi rendszeres terhelés során megedződik, és az enyhe fájdalom megszűnik.
Már heti kétszeri, 20 perces kettlebell edzés is kiválóan alkalmas a derékizmok megerősítésére és az állóképesség növelésére. Ha megfelelően végezzük a gyakorlatokat, percenként kb. 20 kcal-át égethetünk el a „füles súlyzó” segítségével. Ez tehát nagyon intenzív mozgást jelent, ezért a kettlebell az egészségeseknek való elsősorban.
forrás: drtihanyi.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük