Kategóriák
Életmód Mondd meg Cukrom

Tippek az egészséges táplálkozáshoz, hogy elkerüld a cukorbetegséget….

Rágj tovább!
Talán te is hallottad régebben azt a diétás tanácsot, hogy az étkezések során rágd meg alaposan az első három falatot, így hamarabb telítődsz. Minél tovább majszoljuk az ételünket, annál kevesebb kalóriát fogyasztunk. Ennek az a magyarázata, hogy amennyiben tovább rágunk, agyunknak több ideje van megkapni a jelzést a gyomrunktól, hogy tele van, így a túlevést is könnyedén elkerülhetjük.
Mindig reggelizz ébredés után egy órán belül!
Biztosan ismered a mondást, miszerint a reggeli a legfontosabb étkezés.
Lényegesek az első falatok: ezzel indul be a nap, az anyagcsere, valamint azt is ez az étkezés határozza meg, milyen ételeket kívánsz majd a nap további részében, ezért kerüld a cukros ételeket és a péksüteményeket, és inkább egyél proteindús lazacot vagy tojást
Csak az ételedre figyelj!
Ha étkezés közben telefonálsz, zenét hallgatsz vagy tévézel, az agyad ezekre a tevékenységekre fog fókuszálni. Ezért később jut el hozzá a gyomrod telítettségérzésről küldött üzenete, így – mivel késik az üzenet – jóval tovább folytathatod az evést. A megoldás egyszerű: ha eszel, csak az ételeddel törődj, ilyenkor semmi más nem fontos! És ne feledkezz meg az első pontban már említett alapos rágásról sem.
Healthy-Living
Óvatosan a főzéssel!
Itt most nem a konyhai balesetekre célzunk, hanem arra, hogy soha ne főzd túl az ételed, mert elveszítheti a tápanyag- és vitamintartalmának egy részét. Ha nem elég tápláló az étel, elkezdünk mindenfélét megkívánni, ezért az a biztos, ha a tányérodon az étel fele mindig nyers. Főzés helyett pedig inkább párold vagy grillezd a zöldségeket, a húst és a halat.
Egyél gyümölcsöt!
A gyümölcsöt ne az étkezések után közvetlenül fogyaszd el, hanem fél órával korábban, vagy legalább annyival később, így könnyen és jól emésztődik, viszont a jóval lassabban emészthető proteinnel és szénhidráttal, vagy rögtön azok után fogyasztod, a gyümölcs megül ennek a masszának a tetején, és a szervezeted semmit sem fog tudni rendesen feldolgozni.
Ne egyél este 8 után!
Nem tanácsos késő este megrohamozni a hűtőt, hiszen a szervezetnek ilyenkor már pihenésre van szüksége, nem pedig kalóriákra. Ha például jégkrémre vagy ropogtatnivalókra támadna kedved este 8 után, jusson eszedbe, hogy ezek akár egy felnőtt ember egész napi kalóriaszükségletének a negyedét is tartalmazhatják. Kell ez a terhelés a gyomrodnak éjszakára? Ugye, hogy nem!
raw food
Stresszevés? Felejtsd el!
Te is hajlamos vagy befalni a hűtőd teljes tartalmát, amikor épp stresszesebb az életed? Próbálj tenni ez ellen: egyél kisebb adag ételeket, és a túl sós vagy agyoncukrozott nasik helyett inkább leveseket vagy zabkását fogyassz.
Szeletelj!
Talán észrevetted már, hogy a szeletekre vágott gyümölcsöktől hamarabb telítődsz, mintha egészben falnád be őket. Nos, ez is kapcsolatban áll az első pontban említett rágással, illetve az étkezésre szánt idővel: a szeleteléssel biztosabb lehetsz abban, hogy lassabban fogyasztod el az ételt. Ezzel is érdemes tenned egy próbát!
Mikor iszol?
Nemcsak az fontos, hogy mit iszol, hanem az is, hogy mikor. Fogyassz sok szénsavmentes ásványvizet a nap folyamán, hogy megelőzd a tested kiszáradását. Viszont az étkezések során is iszol, azzal lelassítod az emésztést – felhígul a gyomorsavad, így a tápanyagok is kevésbé tudnak felszívódni. Ez gyomorbántalmakhoz, puffadáshoz, fokozott gázképződéshez vezethet. Igyál az étkezések előtt vagy után 15 perccel egy-egy pohár vizet, ha nagyon megszomjazol evés közben, akkor csak kis kortyokat fogyassz.
healthy-foodd
A tuti recept: protein + keményített szénhidrát
A protein, vagyis fehérje keményített szénhidráttal (például tészta, rizs, kenyér) való fogyasztása lelassítja a szénhidrátok emésztését, így a vércukorszint egyenletesebbé válik. Emellett csökkenti ezekből az ételekből az energia-előállítást, ezáltal hosszabb ideig tartó teltségérzetet idézve elő. Ha befalsz egy tányér tésztát, biztos, hogy gyorsan megéhezel, ami további – feltehetően részben felesleges – kalória bevitelt eredményez majd és ugye, a pluszkalóriákra a te szervezetednek sincs szüksége?
Némethné Márta
Természetgyógyász
www.segitsmagadon.hu
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük