Kategóriák
Életmód

Ezért szakítsd meg az üldögélést ha 2-es típusú cukorbeteg vagy

Jól ismert és minden szakértő által hangsúlyozott a rendszeres fizikai aktivitás előnyös hatása 2-es típusú cukorbetegségben. Amerikai kutatók egy új klinikai vizsgálat keretében 519 6 hónapon belül felfedezett 30-80 éves korú cukorbeteg életvitelét elemezték. 

Fall running - woman jogging in autumn in city park.  Female jogger training outside. Beautiful young multi-ethnic woman model in her twenties.

Megállapították, hogy ébrenlétüknek átlagosan 65%-át üldögélve töltötték, és ezen időtartam 45%-át tette ki az egyfolytában 30 percnél hosszabb üldögélés. A vizsgáltak csupán 4%-a végzett naponta intenzív fizikai aktivitást. A vizsgált személyeket alapos és sokoldalú kivizsgálást követően ellátták derékra helyezett akcelerométerrel, mely mérte mind az üldögélés, mind a mozgás időtartamát és aktivitását.

Azt találták, hogy a 30 percnél hosszabb ideig üldögélőkhöz viszonyítva az egyfolytában 30 percnél kevesebbet ülők, a rendszeres enyhe, közepes és intenzív fizikai aktivitást folytatók testtömeg indexe, haskörfogata, HbA1c szintje kedvezőbbnek bizonyult, a HDL-koleszterin szintek is a kevesebbet üldögélők és a fizikailag aktívak között emelkedtek.

Azt a következtetést vonták le, hogy már a diabétesz kezdetén célszerű mindenkinek ajánlani a kevesebb és rövidebb időtartamú üldögélést és a testre szabott, legalább közepes aktivitású testmozgást.

Forrás: www.macosz.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük