Kategóriák
Életmód

Jobb, mint fél óra futás!

A mozgásszegény életmód következménye nem csupán a hízás – elsőként a hasi tájékon -, hanem az olyan egészségügyi problémák kockázatának növekedése, mint a cukorbetegség vagy az inzulinrezisztencia.

Ahhoz, hogy a vércukorszint helyreálljon, elsősorban egészséges étrend kialakítására van szükség, másodsorban sportra.

Melyik mozgásforma csökkenti legjobban a vércukorszintet?

A mozgás jelentősen befolyásolja a vércukorszintet, segít a szervezet anyagere-állapotának beállításában, javítja a sejtek inzulinválaszát. Egy, a Diabetologia című folyóiratban megjelent tanulmány szerint azonban nem mindegy, hogy milyen mozgást, illetve mikor végzel.
Az új-zélandi Otago Egyetem szakembereinek vizsgálata arra mutatott rá, hogy inzulinrezisztens emberek esetében az étkezést megelőző rövid, intenzív testmozgás hatásosabban csökkenti a vércukorszintet, mint egy közepesen megerőltető testedzés.

Röviden a kutatásról

A vizsgálatban 18 és 55 év közötti, elhízott, inzulinrezisztens férfiak és nők vettek részt. Háromféle edzéstervet kellett végrehajtaniuk, majd az azt követő étkezések után megmérték vércukorszintjüket. Az első egy félórás, folyamatos, emelkedőn való közepes intenzitású gyaloglás, a második 6×1 perces intenzív, megerőltető gyaloglás volt, míg a harmadik edzésprogram lényegében ugyanazt tartalmazta, mint a második, de itt a gyaloglás más gyakorlatokkal is kiegészült.
Mindhárom edzésforma után fél órával következett az étkezés, majd három óra múlva megmérték a résztvevők vércukorszintjét. A legjelentősebb vércukorszint-csökkenést a 6×1 perces intenzív edzések során tapasztalták a kutatók. Egész napra vetítve átlagosan 12%-os vércukorszint-csökkenést volt elérhető ezzel a módszerrel.

Rendszeres mozgás!

Természetesen mindettől függetlenül szükség van a napi rendszerességgel végzett sportra, hiszen javítja az erőnlétedet, állóképességedet, erősíti az immunrendszert, óvja a keringési rendszert és segít oldani a testben felgyülemlett stresszt. Ha szeretnél megszabadulni pár kilótól, akkor is érdemes naponta legalább fél órát szánnod a mozgásra.
Forrás: femina.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük