Kategóriák
Egyéb

6 hatékony tipp, ami segít javí­tani az emésztést

Emésztési problémákkal küzdesz? Az első lépés, ki mi áll a probléma hátterében, kérj orvosi segítséget, ha erősebb tünetektől szenvedsz, mert akár komolya betegségek is meghúzódhatnak a háttérben. Míg eljutsz a kezelésig, vagy egyszerűen csak enyhébb tüneteid vannak, akkor alkalmazd ezt az étrendet, ami segít az emésztési panaszokon!

kep (367)

Glutént tartalmazó gabonák

A búza,árpa és rozs fogyasztása megterheli a gyomrot, és így az emésztési folyamatokat is befolyásolja. Ha emésztéssel kapcsolatos gondjaid vannak, akkor kerüld meg ezeket az élelmiszereket.
Ma már többféle helyettesítő alapanyagból is készül kenyér, ezért, ha ragaszkodsz hozzá, akkor inkább azokból válassz. A gluténra érzékenyek amúgy sem fogyaszthatják ezekből az alapanyagokból készült ételeket,így számos  tanácsot biztos olvashatsz még ezzel a szemléletmóddal kapcsolatban. Egyre több recept is hozzáférhető a témában,így ha szeretnél egy kicsit segíteni a gyomrodnak és az emésztésednek, akkor próbáld elhagyni, főleg a búza fogyasztását.

Tejtermékek

A különböző tejtermékek főként a nagy mennyiségű laktóz tartalom miatt lehetnek káros hatással az emésztési folyamatokra. De a probléma csak egy része áll a laktózból. A tejben kétféle fehérje is található amik szintén allergén anyagok.͍gy hiába nem laktóz érzékeny valaki, akkor is találhatók további anyagok, amik allergiás reakciót, érzékenységet, több esetben emésztési gondokat okozhatnak.
A gond forrásának eredete, hogy a pasztőrözött tejek már nem tartalmazzák azokat baktériumokat és enzimeket, amik eredetileg egészséges mértékben hozzájárultak a gyomorműködés javításához. Helyette különböző káros anyagok kerültek a tejbe.
Ha valakinek lehetősége van olyan tejhez hozzájutnia, ami nem esett át semmilyen ipari eljáráson, akkor azt még fogyaszthatja, természetesen csak akkor, ha nem laktóz érzékeny. A tejipar által előállított tejet, pedig érdemes kerülni.
Az erjesztett tejtermékek, mint a sajt, joghurt, vagy a kefir, viszont fogyasztható, mert a bennük található baktériumok jótékony hatással vannak a bélműködésre.

Cukor

Cukorbetegségben szenvedőknek azt hiszem egyáltalán nem kell már felhívni arra a figyelmet, hogy ne fogyasszanak cukrot. Főleg az 1-ess típusú cukorbetegeknél létfontosságú ez a tilalom. Enyhébb tünetekkel járó 2-ess típusú cukorbetegeknél gyakran találkozhatunk olyan hozzáállással, hogy szinte ugyanolyan mértékben használnak cukrot, mint a betegség kialakulása előtt.
A cukor nem csak a vércukorszinted emeli az egekbe, hanem a gyomorműködés kapcsán is nehézségeket okoz. A finomított cukor, ugyanis gyulladást okoz. és ami ennél is károsabb, hogy táplálja a káros dolgokat a szervezetben. Ilyen dolgokra kell gondolni, mint a rákos sejtek, káros baktériumok, amik elintézik, hogy a szervezetnek hosszabb regenerációra legyen szüksége, már ha egyáltalán fel tud épülni a súlyos betegségekből.

Amit egyél rendszeresen:

Fehérje

Az állati eredetű fehérje egészséges és jótékony hatással van a szervezetre. Ezért is örök probléma, hogy például a vegetáriánusok, vagy egyéb olyan étrenden levők, akik ezt a hasznos anyagot kiiktatják, különböző okok miatt az étrendjükből, hogyan tudják ezt pótolni. Természetesen a növényi fehérjék, mint például a szója, ami az egyik leghíresebb közülük, valamennyire tudják pótolni a fehérjét, de mégsem ugyanazt a jótékony hatást érhetjük el általuk, mint az állati eredetü fehérjék esetében.
Számos ásványi anyag, vitamin és aminosav található benne, ami segít a szervezet egészének az egészséges és tápanyagokban gazdag működésben. A különböző hatások akkor lesznek egészséges fehérjében gazdagok, ha az állatot jó minőségű, természetes ételekkel táplálják.Így az olyan állatok, amik például még csak füvet sem legeltek soha, nem sokértékes fehérjét tartalmaznak.
A bélműködésre és az emésztésre is kiválóan hatnak. Nem hiába az a népi gyógymód, mely szerint egy nagy tányér húsleves akár orvosságnak is jó.

Zöldségek és gyümölcsök

Egészséges zsírok

Valamilyen zsírokra is szükség van, mert a szervezet számára értékes anyagok is találhatók benne. Ha pedig valamilyen zsiradékot szeretnél használni az ételek elkészítéséhez, akkor az egészségesebb változatokat válaszd. Leginkább a kókusz olajat és a jóval elterjedtebb és népszerűbb Olíva olajt.

Zöldségek és gyümölcsök

és természetesen nem lehet kihagyni a zöldségek és gyümölcsök népes táborát sem. A zöldségek a legegészségesebb ételek így bátran próbáld ki őket. Fedezz fel új ízeket és ismerj meg új elkészítési módokat is. A gyümölcsökkel kapcsolatban ismét felhívjuk a figyelmet a korlátozott mennyiségű fogyasztásra. De a gyümölcsök esetében is javasoljuk, hogy próbálj ki olyan fajtákat  amit még nem fogyasztottal

Forrás: macosz.hu