Kategóriák
Desszert Receptek

Cukormentes császármorzsa szilvaszósszal

Hozzávalók (4 főre):

– 50 g zabliszt
– 120 g durumbúza dara
– 250 ml rizstej
– 1,5 evőkanál chia mag 1/dl rizstejbe áztatva és turmixolva vagy 1 dl almapüré
– 150 g rizsszirup
– fél citrom reszelt héja
– 1 teáskanál vanília por
– 10 dkg mazsola
– 50 g növényi vaj vagy szezámolaj/olíva olaj
Szilvaszósz:
– 8-10 db szilva
– 4 evőkanál víz
– 2 evőkanál rizsszirup (attól függően, hogy milyen édes a szilva)
– 1 teáskanál őrölt fahéj

Császármorzsa

Elkészítés:

A lisztet elkeverjük a darával, majd ráöntjük a rizstejet és összekeverjük, majd kb egy órán át hagyjuk állni. Egy óra elteltével a masszához keverjük a chia magot (vagy az almapürét), a rizsszirupot, a reszelt citrom héját, a vanília port és a mazsolát. Könnyű, palacsintatészta állagú masszát kapunk, ha túl sűrű lenne, óvatosan lazítsuk még rizstejjel. A vajat felolvasztjuk egy nagy serpenyőben, és ráöntjük a masszát. Egy fakanál segítségével kevergessük gyakran, addig, amíg szét nem esik kisebb darabokra, illetve morzsákra, kb 20 30 perc alatt készül el!

Tálalható lekvárral, juharsziruppal, fagylalttal vagy akár friss gyümölcsökkel is. Nálam volt otthon pár szem érettebb szilva, ezért készítettem hozzá egy szilvaszószt:A szilvákat feldaraboltam kockákra, egy edénybe kevés vizet öntöttem, erre tettem a szilvát a rizssziruppal és megszórtam fahéjjal majd összeforraltam. Nagyjából 5-10 perc alatt el is készült.Szerintem frissen és melegen a legfinomabb a császármorzsa és hozzá ez a szilva szósz. Ha esetleg maradna a szilvaszószból, a reggeli kásánkat is ízesíthetjük vele, de palacsinta mellé is tökéletes!

Extra tipp:
ha szeretnéd elérni a porcukros hatást, mákdarálón őrölj porcukor állagúvá eritritet vagy kókuszvirág cukrot.

Miért szeretjük a szilvát?

pic (257)

– sok fajtája létezik, májustól őszig terem
– kalóriaszegény, nem tartalmaz telített zsírokat, ám vitaminokban, ásványokban gazdag
– kiváló C-vitaminforrás
– A vitaminban és a béta-karotinban gazdag, ezért jótékony hatása van a látásra, a bőrre és a nyálkahártyák egészséges megőrzésére
– kálium, vas és fluorid, B-vitamin komplex (pl B6) forrás- K-vitamint is tartalmaz, ami fontos a véralvadáshoz és a csontok fejlődéséhez
– elősegíti az anyagcserét az emésztőrendszerben

Forrás: www.mariaclaire.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük