Kategóriák
Mondd meg Cukrom

Tápanyagok

Folyadék: 3-4 liter vizet mindenkinek meg kellene innia egy nap. A test csaknem 70%-a víz. A méreganyagok eltávolításában is segít.

Zsír:

Telített zsíroknak nevezzük azokat, amelyek szobahőmérsékleten szilárdak maradnak, általában ezek állati eredetűek, mint a disznózsír. Ezek fogyasztását kellene mérsékelni. Ugyanakkor a telítetlen zsírsavak, mint a repce-, szója- és olivaolaj csökkentik a vérben a káros koleszterinszintet és antioxidáns hatásuk is van, ezáltal csökkentik az érelmeszesedés és egyes daganatok kialakulásának kockázatát. A főzéshez, sütéshez inkább olajat használjunk zsír helyett. Részesítsük előnyben a gőzölést, párolást, a fóliában, teflonedényben, mikrohullámú sütőben készítést, grillezést. A zsírok kellenek a zsírban oldódó vitaminok miatt, de nagy az energiatartalmuk, bele kell kalkulálni ezt is, tehát ésszel fogyasszunk belőle.

Szénhidrátok:

pic (31)
– A szervezet az “üzemanyagként” fel nem használt szénhidrátokat zsírrá alakítja, és azt a zsírszövetben raktározza. Első lépésként vízvesztéssel kell számolnunk, mint minden diétában, mivel ha csökkentjük a szénhidrát bevitelt, akkor a test glikogént éget az energiaszükséglethez. A glikogén vizet tartalmaz, amikor a glikogén ég, a víz is „elég”, amit vizelettel ürítünk, így súlyvesztés áll be.
A szénhidrátbevitel ellenőrzése mellett az alábbi javulásra számíthatunk:

  • Megnövekedett és stabilabb energiaszint
  • Hangulatingadozás csökkenése
  • Teltség- és puffadásérzet csökkenése
  • Gyomorégés csökkenése
  • Figyelem- és koncentrációképesség megnövekedése
  • Főleg a reggeli fejfájások csökkenése
  • Kevésbé leszünk álmosak étkezések után vagy napközben
  • Jobb stresszkezelő képesség
  • Csökken a feledékenység

Kerüljük a finomított liszt fogyasztását! A zöldség- és főzelékfélék sokfélesége változatossá teszi a táplálkozást. A legtöbb zöldség-, főzelékféle szénhidráttartalma is kicsi, de van néhány kivétel, például a száraz hüvelyesek, burgonya, gesztenye, banán, valamint a héjas gyümölcsök egy része. Egyik legnagyobb értékük az élelmi rosttartalom. Napi rostanyag szükségletünk 30-40 gramm között van. A szénhidrát felszívódás lassításával csökkentik a glikémiás indexet, ritkábban fordulnak elő vércukor-ingadozások, kiegyensúlyozottabbá válik a vércukor szintje. A zöldség-főzelékfélékben, gyümölcsökben lévő élelmi rostok gátolják a bélből a koleszterin felszívódását. A zabkorpa az egyik kedvencem, béta-glukán nevű élelmi rostanyaga hatásosan csökkenti a káros koleszterin-szintet. Rengeteg szénhidrátcsökkentett lisztkeverék van, lehet válogatni belőlük, számtalan recept oldal, tényleg csak az nem tudja magát formába hozni, aki nem akarja, mert a tudást meg lehet szerezni.

1 kg testzsír körülbelül 7000 kcal energiát tartalmaz. Ennek elégetéséhez 7000 kcal energia hiányt kell felállítani. Nőknél 1200-1400, férfiaknál 1600 kcal bevitel kell ahhoz, hogy ne lassuljon be az anyagcseréd

Fehérjék:

various protein sources

Izomszövet építők és regenerálók. A fehérjeszintézis, beépülés edzés előtt és után a legjobb, erre is később térek majd ki. A legkevesebb zsír a vadon élő állatok húsában van, mint a fácán, fogoly, nyúl, őz, szarvas, ezeket bátran elkészítetjük magunknak. Alacsony zsírtartalmú csoportba soroljuk még a csirke mell és comb részét, pulyka mell és comb részét, a sertés combját és a karajt, valamint a marhahús részek közül a tarját, a lapockát és a bélszínt. tojás kitűnő vitaminforrás, magas fehérjetartalma van, sokféle módon elkészíthető. A tojás szinte tökéletes tápanyagforrás. Minden esszenciális aminosavat, és kilenc további, nem esszenciális aminosavat tartalmaz.

Ásványi anyagok, vitaminok: később térnék ki rájuk.

*mit szólnak majd?  neked kell majd együtt élned magaddal, a testeddel, az egészségügyi problémáiddal. Ha hízol 5 kg-ot, a család a felelős érte, nem Te, aki nem vette a fáradtságot, hogy napi minimum 1 órát sétáljon, eddzen, és ne hízzon, hanem a család, mert miattuk kell enni. Átgondoltad? Szóval, ki a felelős a Te életedért? TE. CSAKIS TE. Mint ahogy az is rajtad múlik, ha átmész a vizsgán, eljössz edzésre. Ez az igazság, ha tetszik, ha nem. Miért van az, hogy egyiknek sikerül, a másiknak nem? A munkát nem irigylik, csak az eredményt-ez örök érvényű igazság. Jössz edzeni, betartod a tiszta étkezést, akkor is, ha fáradt vagy, akkor is ha nincs kedved. Cikiznek? (Minek edzel ennyit? Honnan van időd erre?-) – Lehet!
De csak addig piszkálnak, amíg nem lesz energikus, erős kisugárzásod, nem leszel tele életerővel és kitartással, nem fordulnak meg utánad az utcán- és azután mindenki elhallgat, Max a hátad mögött pusmognak, mert az erővel nem lehet szembeszállni. Hozz egy döntést, és tegyél rá nagy ívben, hogy ki mit mond, gondol, hogy mivel kínálnak meg „egy falattól nem lesz bajod” címén, és tedd azt, ami szerinted helyes.

Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Csábi Bettina
BAJNOKOK ÉLETMÓD PROGRAM

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük