Kategóriák
Mondd meg Cukrom

Mik a minta étrendek?

Egyik online távedzettem: „IMÁDOM , a kilókról vasárnap : őszintén és indokoltan”/Farkas Sára/- ha másnak írnám fel ugyanazt az étkezési mintát, és edzést, lehet, hogy egy deka sem menne le róla. Pedig sokaknál probléma a testsúly, testkép, és az emiatti önbizalom hiány. Lehet, hogy évek óta fennmarad ugyanaz az 5-10 kg, esetleg nem mozdul a mérleg 100 kg alá, ha a fene fenét eszik, akkor sem. Egy idő után, ha nincs látványos eredmény, egy helyben toporogsz, stagnálsz, mi lesz az eredménye?

pic (384)

Elkezdesz beletörődni az eredménytelen diétákba, mert kell a folyamatos motiváció, de fogalmad sincs, hogy hozd magad formába család és munka mellett. Pedig ez a vesztesek gondolkodása. Nyerd vissza az önbecsülésed és érzed át, milyen érzés, mikor eléred az álomalakodat!

Még most is van időd, hogy olyan formába kerülj nyáron, amiktől leesik az ismerőseid álla. Egy dolgot gondolj végig, hogy amit MA MEGTESZEL, azzal mit érsz el? Nem amire ma vágyódsz, nem amiről ma képzelődsz, nem, amiről ma fogadkozol. Amit. Most. AZONNAL. Megteszel. Hová jutsz vele? A sikeres emberek titka, hogy azonnal nekikezdenek a végrehajtásnak.

A minta étrendek sokat segítenek ebben, hogy láss egy alapot, amiből ötletelhetsz. Én is mások receptjeit szoktam nézni, nem csoda, nem vagyok főzőzseni, és 3 gyerek mellett időm sem engedi, hogy fél napokat a konyhában töltsek. Neked is segítség, ha van egy alap, amihez hozzányúlhatsz.

Itt pár alapprobléma persze van, amit nem szeretnék elhallgatni előled.

MENNYISÉGEK-mindenkinek ugyanannyi, holott számtalan dolgot kell figyelembe venni. Mi befolyásolja az alapanyagcserét? Példának okáért a súlyod, a betegségek többsége, ha növekedésben vagy még, az is növeli, plusz az edzés. 1 óra fizikai munka kb. 10xannyi energiát igényel, mint a szellemi munka. Azaz minél többet edzel, annál többet…EHETSZ. Egységnyi izomtömeg alap állapotban 9-szer annyi energiát igényel, mint ugyanannyi zsír. Tehát hajrá! Én mindig bekérek fényképet hetente az online távedzettjeimről, hogy lássam, hogyan állunk e téren kiindulásnál és mi változott. Ha valami betegséged van, cukorbeteg vagy, vagy gond van pajzsmirigyeddel, , akkor sem kell feladnod, és feltett kézzel siránkozni. De nem ám, mert mindenre van megoldás, sőt! Ilyenkor kell a leginkább harcolni magadért.

Woman showing how much weight she lost. Healthy lifestyles concept

KONTROLL HIÁNYA– ez különösen egyes betegségek, és az utolsó 5 kg leadásánál lényeges. Miért? Mert nagy súlyból nagyon könnyű fogyni. Na, az utolsó 5 kg az már művészet. És akkor még a szinten tartásról nem is beszéltünk. Igenis, az online program ezzel záródik, mert nem fogyókúrákat akarunk végigcsinálni, hanem el akarjuk érni a súlyt, testösszetételt, és meg akarjuk azt tartani. A másik, hogy a cukorbetegek, pajzsmirigy problémások, IRek egyedi figyelmet igényelnek. Nagyon fontos, hogy cukorbeteg révén folyamatosan monitorozd magadat, bármily hihetetlen, de kis dolgokkal is nagy eredményt lehet elérni. Egy egyszerű krómtabletta rendszeres fogyasztásával lehetett csökkenteni a nagymamán inzulinadagját.

FOLYAMATOS MOTIVÁCIÓ– sokszor megzuhanhatsz, főleg, ha nehezebb időszakot élsz át. Ehhez is kell a segítség. De ezt a társaddal, barátoddal megoldhatod.

EDZÉS HIÁNYA-70% étkezés, 30%edzés, de 100% elszántság-ez az igazság. Az izmod két dolgot tud csinálni: NÖVEKEDNI, ha terheled eléggé, és kap fehérjét, vagy SORVADNI. . „Fogyni akarok, nem izmosodni”- mondják. Már az elején el kell kezdeni erősítő edzéseket is végezni bármilyen testsúlycsökkentő programnál, és fehérje dúsan táplálkozni. A cukorbetegségnél előírásszerű követelmény a mozgás.

Miért töltök fel akkor minta étrendeket, ha ennyi hiányossága van egy mintának?

MERT

*biztos, hogy találsz ötleteket, recepteket, amiket tudsz alkalmazni.

*mert én is 3 GYERMEKES ÉDESANYA vagyok, és tudom, hogy a család és munka mellett nekem is jól esik, ha olyan tanácsokat kapok, amiket tudok a saját életemben alkalmazni.

Remélem, szeretitek őket.

Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Dr. Csábi Bettina
BAJNOKOK ÉLETMÓD PROGRAM

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük