Kategóriák
Uncategorized

A karácsonyi plusz kilók ellen

A karácsonyhoz hozzátartozik jó sok finomság. Bajai vagyok, a halászlé mindenképpen alap. És alap nálunk a bejgli, meg egy csomó más finomság is, mivel ezekben a hetekben van az egyik lányom névnapja, a testvérem és párom szülinapja. Mindezt 24-étől január 1-éig. De Te is többnapos rokonlátogatással számolhatsz.

 kep (03)

Egy tanulmány szerint karácsonykor átlagosan 5 kg súlytöbblet jön fel ránk. Milyen tippeket tudnak adni bajnokaim, akik már ténylegesen életmódot váltottak, nem pedig csak egy időszakra diétáznak?

  1. MEGREFORMÁLTAM A KONYHÁMAT-„Az idei karácsonyt más érzésekkel várom, mint eddig. Teljesen rátapadtam Dia Martinka oldalára. Innét fogok főzni. Vagyis már most is innét főzök. Megreformáltam a konyhámat.” /Schmidt Rita/

Nálunk a tagjainknak konyhájában már két hete fahéj, méz, gyömbérillat van, és szabad, mert mindent lehet enni, ami megfelelő alapanyagokból van. Válassz zöldségekből álló salátákat, nálunk a céklás almasaláta PÉLDÁUL MINDIG SLÁGER, és fehérjeforrásokból! A desszertek közül is tudsz választani: a szaloncukrot hagyd meg inkább a fán, Te pedig ha sütsz, a liszt helyettt zabkorpát, szénhidrátcsökkentett lisztet válassz, és inkább édesítőszert, mint cukrot!

  1. FOLYADÉKFOGYASZTÁS- „Most, hogy odafigyelek, mennyi vizet iszok meg egy nap, sokkal jobb a közérzetem is, nincsenek zabálások szétpukkadásig és mégis jól lakott vagyok! Azt az egyet bánom, hogy miért nem mertem előbb belevágni. (Vagyis tudom, attól féltem, hogy elapad a tejem és még nem volt 1 éves a fiam. Most, hogy odafigyelek az ivásra is, pontosan kimérem minden nap a 3-4 l vizet, amit meg is iszok, úgy vettem észre, hogy kicsit több is lett a tej a kicsinek.)” /Poros Heni/

kep (02)

Mielőtt leülsz az ünnepi asztalhoz, igyál meg 1 liter vizet. Hidd el, ha étel belédfér, akkor azt is meg tudod inni, hiába csóválod most a fejedet! Viszont enni garantáltan nem fogsz annyit. A forralt bort szintén meg lehet csinálni édesítővel, de még úgy is tartalmaz plusz kalóriákat. Számold bele a napi kalóriamennyiségbe!

  1. TUDATOS LEGYÉL- „Végre az ünnepek nem arról fognak szólni, hogy három napig csak zabálunk, mindent magunkba tömünk amit érünk, utána napokig úgy érezzük, hogy egy medicinlabdát cipelünk és csak úgy tudunk leülni hogy kigomboljuk a nadrágot. Az idei karácsonyi  motivációm, hogy finomakat eszek és nem kajálom magam degeszre. Jókat mosolygok a család többi tagján akik meg sem tudnak majd  mozdulni napokig.” /Rita/

Az ünnepek nem az ajándékozásról és nem is a nagy evésekről szólnak- hanem rólad, a gyerekekről és a családtagjairól. Ezt érdemes észben tartani, és nem úgy menni, hogy eleve felkészülsz egy több órás evésre.

IMG_20151204_190925

  1. SÜSSÉL TE IS ÉS VIDD MAGADDAL!-legalább nem mész üres kézzel, és mindenki szívesen kipróbálja a finomságokat, ha tudják, kevésbé hízlalnak. „A legjobb benne, hogy az én édesszájú gyerekeim is imádják a diétás sütiket és kajákat. A fasírt nagyon bejött nekik, így azt többször fogom már itthon alkalmazni.”/Baranyai Anita/
  1. ÖLTÖZZ CSINOSAN!- „A Férjem tegnap este csak úgy TV nézés közben ezt mondta: “néztelek nap közben, amikor főztél, és arra gondoltam: milyen jól nézel ki! Úgy értem nekem mindenhogy tetszettél, de most egyszerűen gyönyörű vagy”./Gyarmati Anna/
  1. KIPIHENTEN MENJÉL- miért mondják a testépítők, hogy edzeni-enni és aludni kell? Mert megnő a leptin hormon szintje, ha nem pihened ki magadat, amitől sokkal éhesebb leszel. Leglább ilyenkor pihenj!
  1. MOZGÁS- nem hiszed el, de tavaly a mínusz fokokban jöttek el legtöbben az outdoor edzéseinkre. És annyira, de annyira jól esett! Sétálj, kocogj, érezd, hogy élsz!

És nagyon boldog ünnepeket kívánunk mindenkinek!

Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Dr. Csábi Bettina

BAJNOKOK ÉLETMÓD PROGRAM

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük