Kategóriák
Életmód Receptek

Így állíts össze egy tökéletes cukorbetegek által is fogyasztható szendvicset!

Reggelire, ebédre, vacsorára, vagy bármilyen kiegészítő étkezésre jó választás a szendvics. Készíts egészséges, de finom szendvicseket, amelyeket akár csomagolva magaddal is vihetsz. Most megmutatjuk hogyan áll össze egy tökéletes szendvics, amit cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatnak.

Az alapok

kep (269)

A szendvicskészítés egyik legfontosabb és egyben első része, hogy egy jó alapot találjunk, amibe a többi étel belekerülhet. Mindeninek javasoljuk, hogy vonatkoztasson el a klasszikus fehér kenyértől, mert az egyáltalán nem egészséges választás. Sok alternatív lehetőség adódik, és érdemes kipróbálni új lehetőségeket is.

A legtöbb kenyérféle nem tartalmaz nagy mennyiségben cukrot, így a fogyasztásuk ilyen szempontból nem jelent problémát. Viszont sok terméknek elég nagy a szénhidráttartalma, ami miatt csak kevés fogyasztható belőle, vagy egyáltalán nem ajánlott a fogyasztása. A teljes kiőrlésű kenyerek és pékáruk jó alternatívát jelentnek. A rozskenyereknek számtalan fajtája kapható, ami nagyban megkönnyíti a változatos és egészséges táplálkozást. Az ízük ugyan eltér a hagyományos fehér kenyértől, de hamar hozzá lehet szokni az új ízvilághoz.

Kenhető hozzávalók

kep (270)

Egyáltalán nem csak a különböző vajakat és margarinokat használhatod fel egy tökéletes szendvics elkészítéséhez. Létezik számos olyan készítmény, ami feldobja az egyszerű szendvicseket is. Ha mégis a hagyományos felállás szerint szeretnéd valamivel megkenni a kenyered, akkor használj szívbarát margarint. A különböző vajkrémek és egyéb margarinok, vajak esetében érdemes mindig megnézni a címkét, és ha nincs benne semmi káros anyag, akkor azt is lehet használni.

Ha valami másra vágysz, mint a vaj és a margarin, akkor bőven válogathatsz a kenhető hozzávalók közül. Próbáld ki a kenőmájast, padlizsánkrémet, vagy egyéb zöldségekből készült krémeket, kőrözöttet, vagy egy pici mézet. A mézes kenyérrel érdemes óvatosan bánni, mert cukorbetegeknek csak kis mennyiségben fogyasztható, mert eléggé megemeli a vércukorszintet. Természetesen az összes kenhető alapanyag esetében nézzétek meg a termék címkéjét, hogy milyen összetevőkből áll, mennyi a szénhidráttartalma.

Felvágottak, húsok

Nem csak felvágottak, hanem akár főtt és sült húsok is kerülhetnek a szendvicsekbe. Az egyik legjobb választás a különböző sonkafélék, de márkák és termékek között jelentős eltérések lehetnek. Párizsit,virslit, aszpikos felvágottakat is lehet fogyasztani, csak azt már kisebb mennyiségben. A paletta elég széles, így mindenki megtalálhatja a maga ízlésének megfelelő terméket a változatos kínálatból.

A felvágottak és húsok esetében fontos nézni a szénhidráttartalmat, és azoknál a termékeknél ahol túl magasak az értékek, ott vagy nagyon keveset fogyasztani, vagy inkább tényleg érdemes kihagyni. A cukorbetegség miatt olyan étrendre van szükség, ami nem terheli meg felesleges szénhidráttal a szervezetet. Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy miből mennyit szabad enni, akkor a kezelő orvostól is rákérdezhetünk, aki ismeri az egyedi igényeket, és a cukorbetegséged mértékét, fennálló helyzetét.

Zöldségek

kep (271)

Egy egészséges és finom szendvicsben ott a helye a zöldségeknek is. Nem muszáj lekorlátozni a választást a tipikus szendvicsekbe való zöldségekre, mint a paradicsom, paprika, hagyma, fejessaláta, jégsaláta, vagy kígyóuborka. Számos olyan zöldség van ami finomabbá tesz egy szendvicset: retek, római saláta, kaliforniai paprika, sárgarépa, fekete retek, madár saláta, kápia paprika, vajretek, cikória saláta, rukkola, endívia saláta, póréhagyma, medvehagyma, újhagyma, lilahagyma…

Egyéb alapanyagok

Az eddig felsoroltakon túl is tehetünk egészséges hozzávalókat a szendvicsekbe. Egy jó választás a különböző sajtok, amelyeket a cukorbetegek is fogyaszthatnak. A sajt bizonyítottan egészséges választás, ami remekül feldobja a szendvicseket. Szinte bármilyen sajtféle választható, de a krémsajtokkal kapcsolatban azért figyeljünk oda, mert sok termék mesterséges alapanyagok sorát tartalmazza, sajtot pedig alig.

A szendvicsekbe kerülhet még például főtt tojás is felkarikázva. Szerencsére a tojás nem emeli meg a koleszterin szintet, mert a jó és rossz koleszterinek nagyjából ellensúlyozzák egymást. Ha túl száraznak érzed a szendvicset, akkor kis mennyiségben tehetsz bele önteteket, szószokat, mustárt, ketchupot, vagy majonézt.

Forrás: macosz.hu