Kategóriák
Mondd meg Cukrom

Mi az a PMS? – tippeim

A pre-menstruációs-szindróma általában a menzesz előtti 2 hétben kezdődnek, és fokozatosan csökkennek a mensturáció kezdetétől kezdve. Tünetei pedig a labilis kedélyállapot, dühös állapot, nyugtalanság, fáradékonyság, túlevés, vagy egyes ételek kívánása, a túlalvás vagy álmatlanság, és igen, a fizikai tünetek, mint a mellfeszülés, fejfájás, izom és ízületi fájdalom, puffadás, súlygyarapodás.

Smiling young girl drinking tea and writing

„Pocsékba ment a hetem, nem fogytam semmit. Csak édességet ennék, mit ajánlasz?”-leggyakoribb, hetente többször visszatérő kérdés. Nem írhatom meg, hogy már az elején felhívom a figyelmet, miszerint ez normális jelenség-ilyen lelkiállapotú nőnek nem célszerű, ugye. Mit tegyél hát?

  1. Uralkodni tudsz magadon egy ideig- vésd eszedbe, nem az egész világ van ellened, más nők is szenvednek ettől, nem Te vagy a világ közepe, és senkit nem érdekel, miért nem vagy fejben 100%-ig ott a munkahelyeden, mint ahogy senkit nem érdekelt, hogy épp a 6 órás ultrafutó OBn görcsöltem, de az sem érdekel, hogy a bölcsiben a szomszéd anyuka miért ingerült a babájával. Tudod, hogy ez ezzel jár, és uralkodj magadon!
  2. Étkezéssel sokat segíthetsz. A koffeinfogyasztás, szénhidrátok, zsírok és só mérséklése pozitívan hat rád, hát segíts magadon a táplálkozásoddal!
  3. A következő vitaminokat és ásványi anyagokat célszerű fogyasztani akár természetes módon, akár táplálékkiegészítő formájában: B-6 vitamin, kalcium, magnézium, aminosavak, D-vitamin.
  4. És a sport! Nem azt mondom, szaladj el egy 6 órás futásra, de egy közepes intenzitású mozgás még a lelkiállapotodnak is jót tesz. Emellett csökkenti a vízvisszatartást is..
  5. És az a fránya kívánósság…Használ egészséges alapanyagokat, mint egyik volt online bajnokom, aki tényleg véglegesen életmódot váltott, és akire nagyon-nagyon büszke vagyok. Aladicsné Győri Editnek már nem kell személyre szabott terveket írnom, már befejezte a programot: „Betti! Jól  vagyok ,még mindig egy órát edzek heti öt napon. Az ételekre odafigyelek,  de a kalóriát nem számolom, csak kb. már ilyenkor tudjuk,  mennyit szabad és mit enni. A súlyomat tartom, ha egy kicsit többet eszek, akkor ráhúzok az edzésben, amit még mindig  élvezek.” Fura olvasni egy olyan embertől, aki bőrében bármelyik más nő lehetett volna, Te is, hogy szeret edzeni, ugye? És koplal? Számolgat, méricsgél? Nem. Tegnapi alkotása: Kókusztekercs recept: 100g szénhidrátcsökkentett liszt,15g kakaópor,60g cukormentes barack lekvár,50g kókusztej,1e.k rum vagy aroma. Töltelék; 50 g c.h.csökkentet liszt,120g víz,50gkokuszreszelék, 10g diawellnes1.4 édesitö A vizet felforralod és belekeverjük a lisztet pár pillanat alatt összeáll. Tűzről levéve belekeverem a kókuszreszeléket. A barna tésztát két sütőpapír közt kinyújtom, aztán én a kihűlt krémet rákentem és feltekertem”.

Hegedűs Detti

Neked sem tart semmiből ezt a tippet beépíteni az életedbe, ugye?

Legyetek bajnokok a mindennapokban!

Dr. Csábi Bettina

BAJNOKOK ÉLETMÓD PROGRAM

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük