Kategóriák
Életmód

Fogyj te is kókuszolajjal!

Az egyik legfontosabb dolog a sikeres és tartós fogyás eléréséhez a stabil vércukorszint biztosítása, az extrém hullámhegyek és hullámvölgyek, az összes junk food elkerülése, és kamrából való kiürítése. Nincs több chips, süti, péksüti vagy torta annak aki fogyni akar!

Close-up of coconut oil on the wooden spoon. Beauty and cuisine.
 

Fogyj te is kókuszolajjal!

Hogyan lehet folyamatosan a legjobb vércukorszintet fenntartani étkezések között? Természetesen egészséges és telítettség érzést okozó zsírokkal! Kókuszolaj fogyasztása a legjobb zsír amit választani tudunk, mivel a nagyszámú egészséges közepes láncú telített zsírsavak (MCT) növelik az anyagcserét és azonnali energiát biztosítanak. Ráadásként, az MCT nem tárolódik testzsírként, mint ahogy az néha a hosszabb szénláncú zsírsavakra jellemző. Az olyan országokban, ahol nagy mennyiségű kókusz-és kókuszolaj tartalmú termékeket fogyasztanak, mint pl. a Fülöp-szigeteken, Indiában, és a csendes-óceáni szigeteken, jelentősen kevesebb a szívbetegség és az elhízás. Ez egyértelműen cáfolja azokat a téveszméket, hogy egy fogyókúrázónak zsírt egyáltalán nem szabad fogyasztania. A szupermodellek már most követik a kókuszolaj diétát.Az ausztrál szépség: Miranda Kerr már évek óta használja a kókuszolajat irigylésre méltó alakjának fenntartásáért. A kókuszolaj testsúlycsökkentésre jobb, mint az olívaolaj. Az olívaolaj fogyasztását különösen korlátozni vagy kerülni kellene a fogyni szándékozóknak! Ez azért meglepő, mert sok ember az olívaolajat tartja általában az első “egészséges olaj”-nak, és azt hiszik, hogy azért mert a mediterrán olajat preferálja számos hagyományos orvos és táplálkozási szakértő, ez a jó olaj a fogyáshoz. Tény, hogy egy 1994-ben megjelent tanulmány a “The Lancet” című folyóiratban megjegyezte, hogy a testzsírban talált zsírsav túlnyomórészt egyszeresen telítetlen zsír volt, mint amilyen az olívaolajban van.
kep (56)

Vagyis ez az olaj testzsírként raktározódik, míg a kókuszolajról ugyanezt nem mutatták ki. Lehet esetleg ez az oka annak, hogy a mediterrán országokban élők gyakran középkorukra híznak meg, az akkor jellemző anyagcsere lassulás és olivaolaj fogyasztás következtében? Fogyáshoz a kókuszolaj sokkal jobb választásnak bizonyul!

Hogyan használjunk kókuszolajat testsúlycsökkentéshez:
Húsz perccel étkezések előtt bevéve a kókuszolaj jelentősen csökkenti az étvágyat és gyorsabb telítettségi érzést kölcsönöz.
Az alábbi irányelvek megmutatják, hogy mennyi olajat kell fogyasztanunk minden étkezés előtt!

  • 40-60 kg között egy evőkanállal ajánlott étkezések előtt és maximum 3 evőkanállal fogyasztható egy nap.
  • 60-80 kg közt 1,5 evőkanál kókuszolaj minden étkezés előtt, így összesen 4,5 evőkanál naponta.
  • 80 kg fölött 2 evőkanál kókuszolaj ajánlott minden étkezés előtt, vagyis összesen 6 evőkanál naponta.

Forrás: www.vitalzone.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük